DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

A Ford bemutatja a vadonatúj Focus RS-t

A Ford Motor Company ma a Frankfurti Autószalonon jelentette be, hogy a vadonatúj Ford Focus RS 4,7 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára, így ez az izomautó minden idők legdinamikusabb RS-modellje.

A Focus RS végsebessége 266 km/óra. Az autót a Ford új 2,3 literes EcoBoost blokkjának speciálisan áttervezett változata hajtja, aminek legnagyobb teljesítménye 350 lóerő.

A vadonatúj Focus RS optimális gyorsulását a Ford RS-modell családjában most először bevezetett Startvezérlés biztosítja. A technikai újdonságok sorában a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített új Ford Performance Összkerékhajtás is megtalálható, ami remek útfogással, tapadással és kanyarstabilitással ruházza fel az új modellt.

A Ford RS mellett a frankfurti standon a Ford Performance teljes európai termékkínálata megjelenik, köztük a vadonatúj Ford GT ultra nagy teljesítményű szuper sportkocsi, a Focus ST kombi és ötajtós változatai, valamint a többszörösen díjnyertes Fiesta ST is.

“A vadonatúj Focus RS 4,7 másodperc alatt katapultál százas tempóra; ez körülbelül megfelel annak az időnek, ami alatt a vásárló eldönti, hogy akar egy ilyen autót, miután beült a volánja mögé,” vélekedett Juergen Gagstatter, a Focus RS program főmérnöke. “Ez a gép lenyűgöző technológiákat, káprázatos irányíthatóságot és teljesítményt kínál, méghozzá olyan áron, ami alighanem fejfájást okoz majd a prémium versenytársaknak.”

FordFocusRS_04[1]



A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgés-gátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson: a rendszer jelzi, amikor a motor 5.900 1/perc fordulatnál elérte az optimális váltási pontot, és a fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6.800 1/perces felső határhoz ért.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.

Az AWD rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzorjaitól. Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlésével, valamint a fékek működésén alapuló Nyomatékvektor Szabályozással, ami az összkerékhajtási rendszer saját nyomatékvektor-szabályozásával párhuzamosan működik.

A vezető négyféle üzemmód közül választhat, és minden beállítás egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kiemelkedő teljesítményt nyújtson. A Normal, Sport és Track üzemmódok mellett egy különleges Drift Üzemmód is rendelkezésére áll; ez utóbbi engedélyezi, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

FordFocusRS_01[2]

A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával, ám az új erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a teljesítmény 10 százalékkal nőtt. A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, a motor levegőellátását pedig tovább javítja a tökéletesített szívórendszer és a nagy átmérőjű és teljesítményű kipufogórendszer.

A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000-4500 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, sőt egy kemény gyorsítás során – az időleges túltöltés révén – 15 másodpercen át akár 470 Nm-re is növelhető.

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be.

A Ford Performance szervezet egyfajta innovációs központként és fejlett tesztlétesítményként segíti elő a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok fejlesztését. A szervezet feladatai közé tartozik az aerodinamikai innováció és fejlesztés, a tömegcsökkentés, az elektronikai tervezés, a hajtásláncok teljesítményének növelése és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, hogy ezek eredménye aztán még szélesebb körben jelenhessen meg a Ford termékkínálatában.

Az autó a németországi Saarlouisban készül majd, és a harmincadik lesz az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS is része annak az átfogó offenzívának, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. A Ford tervei szerint az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első izomautókat. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: