„Jelenleg azon vagyunk, hogy Európa legnagyobb autógyártóját technológiai, gazdasági és strukturális szempontból is újragondoljuk.” A Csoport elnöke arról is beszámolt, hogy 2020-ig további 20 elektromos illetve hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell bevezetését tervezi a vállalat, amelyek a kompakt kategóriás autóktól a Phaeton következő generációjáig illetve az Audi A8 modellig több kategóriát ölelnek fel. „Nincs ennél egyértelműbb bizonyíték, amely az elektromos mobilitás irányában való elkötelezettségünket igazolná.” Hozzátette, hogy elektromos modellek tekintetében a Csoport már most a legszélesebb palettával rendelkező gyártó, emellett a vállalat a digitalizálás jövőbe mutató területén is vezető szerepet tölt be. „A Volkswagen Csoport kínálatában szerepel a legtöbb, online szolgáltatásokat kínáló modell. 2020-ig pedig az összes új modellünket kerekeken guruló okostelefonokká alakítjuk.”
„A nagy társadalmi és technológiai változások korát éljük, ahol az emberek új válaszokat, új megoldásokat és új irányokat várnak tőlünk.” – tette hozzá Winterkorn. Hozzáfűzte, hogy a Volkswagen felkészült az elektromos mobilitáshoz hasonló kihívásokra, és ezt a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon is bemutatja. „A Porsche Mission E és az Audi e-tron quattro concept tanulmányok ugrásszerű fejlődést jelentenek az autóipar számára.” Mindkét jármű tisztán elektromos üzemben 500 kilométer megtételére képes. Hozzátette továbbá: „az új Volkswagen Tiguan GTE kitűnő példa arra a törekvésünkre, hogy következetesen további szegmensek és kategóriák számára is elérhetővé tegyük a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldásokat.” Jövőbe mutató tanulmányok illetve elektromos autók töltésével kapcsolatos technológiai újdonságok („V-Charge” a Volkswagen, „Turbo Charging” a Porsche mérnökeitől) is helyet kaptak a Volkswagen Csoport frankfurti újdonságai között. Winterkorn a politikai döntéshozókat is megszólította: „Rendelkezünk a megfelelő járművekkel. Ahhoz, hogy ezek a kulcsfontosságú technológiák áttörést érjenek el szükség van a megfelelő szabályozási környezetre.”
Frankfurtban tartott beszédében Winterkorn érintette a jövő másik nagyreményű területét, a digitalizálást, amely már régóta a Volkswagen génjeinek részét képezi. „A hálózatba kapcsolhatóság és a legkorszerűbb infotainment rendszerek már minden márkánknál és az összes kategóriában megjelentek.” Hozzáfűzte: „A Volkswagen Csoport rendelkezik a világszerte közlekedő legnagyobb, online szolgáltatásokat kínáló flottával. De nem állhatunk meg itt: az évtized végére az összes új modellünket kerekeken guruló okostelefonokká alakítjuk.” Eközben pedig a Csoport „kikövezi az utat napjaink egyik legizgalmasabb technológiájának, az autonóm vezetésnek.” – tette hozzá Winterkorn.
„Az Audi és Volkswagen márkák révén biztosított, hogy ügyfeleink a lehető leghamarabb hasznát vegyék ezeknek a technológiáknak, legyen az akár autópályán való haladás, forgalmi dugóban való araszolás vagy egy parkolóhely megtalálása.” – fejtette ki Winterkorn. Hozzátette, hogy olyan teljesen új, digitális alapú elképzelések, mint amilyen például a gesztus kontroll, nem a távoli jövő részei, hanem hamarosan „az autóinkban jelen levő valósággá válnak.” Az igazgatótanács elnöke hangsúlyozta, hogy eddig még soha sem dolgoztak a vállalatnál egyszerre ennyi és ilyen ígéretes feladaton, mint most. „A Volkswagen meg van győződve róla, hogy új időszak köszönt be. A „Future Tracks” jövő és hatékonysági programmal mi voltunk az elsők, akik ezt az autóiparban végbemenő változást kiemelt témaként kezelték és ez gyorsaság most kifizetődik.” Az információtechnológia (IT) világából érkező versenytársakra reagálva elmondta, hogy „a Volkswagen marad a vezetőülésben, a digitális korban továbbra is - formára és méretre való tekintet nélkül - a mobilitás minden változata lesz a vállalat kizárólagos érdeklődési köre és szenvedélye.”
Winterkorn hozzátette, hogy az új témák mindegyikén ugyanolyan szenvedéllyel és intenzitással dolgoznak, mint ahogy a legjobb erőforrásokon és legkiválóbb gyártási minőségen. „A technológia területén betöltött vezető szerep már nem csupán lóerő és nyomaték kérdése. A Volkswagen a digitális világban is a precizitást, az értékálló megoldásokat és a minőséget képviseli.” – fűzte hozzá Winterkorn.