Frankfurtban lesz látható a kínálat csúcsát képviselő Wildtrak változat, ami exkluzív dizájn-megoldásaival, egyedi kárpitozásával és új, jellegzetes Pride Orange fényezésével új távlatokat nyit a Ranger-család számára.
“Az új Wildtrak kivitel megjelenésével a Ford Ranger a négykerékhajtás, a vonzó stílus és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Tovább csökkentett üzemanyag-fogyasztásával, még jobb vontató- és szállítókapacitásával, valamint kategóriaelső gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll.”
2011-es piaci megjelenése óta a jelenlegi Ford Ranger eladásai gyorsan növekedtek Európában. A Ford 20 hagyományos európai piacán** 2014-ben 21.600 darab kelt el a modellből, ami a 2012-es eredménynek majdnem a duplája volt, 2015 első nyolc hónapjában pedig 16.700 Ranger talált gazdára, vagyis 36 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Ranger 2013-ban elnyerte a nagy presztízsű “Év Pickupja” címet, s az új modell már a jövő hónapban ringbe száll a 2016-os díjért.
Wildtrak – a legrangerebb Ranger
A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.
Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket.
A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.
Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.
Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás
Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása.
Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is megjelenik. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerékhajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerékhajtás.
Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.
A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategóriaelső gázlómélysége 800 mm, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.
A 4x4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road képességeihez 3500 kilogrammig terjedő vontató kapacitás és kiemelkedő hasznos teherbírás társul.
Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák
Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.
Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.
További intelligens technológiák:
· Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön
· Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgésgátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn
· Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait
· Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép
“Az új Ranger Wildtrak tökéletes megoldás azok számára, akik olyan pickupot keresnek, amely osztozik kalandvágyukban,” vélekedett de Waard. “Ez a legkeményebb, legintelligensebb és legmerészebb Wildtrak, amit valaha alkottunk.”