A Peugeot és anyacége túljutott talán legmélyebb válságán, miközben a 308-cal besöpörték az Év autója címet és sínre kerültek a vállalatcsoport pénzügyei is. A márka előre gondolkodott, mert még a ráncfelvarrás előtt odafigyelt a kiskocsi tömegére és a szívómotorokra. Így a ráncoktól megszabadított 208-as 82 lóerős, három hengeres verziója 975 kilót nyom a mérlegen.
A motornak nincs meg a jellegzetes fűrészgép hangja, ezen felül viszonylag nyomatékos, nem szükséges üveghangig forgatni, hogy lehessen haladni vele. Negyedik és ötödik fokozatban, városi tempóban padlógázt nyomva sem erőtlen, 2300-tól már viszonylag jól húz.
A motorokról még annyit, hogy most már az összes erőmű teljesíti az Euro VI előírásait, három benzines és három dízel közül lehet választani. Az 1,2-es mellett, a 75 lóerős, fogyasztási rekordot beállító 1,6-os dízelt sikerült próbára tenni néhány kilométer erejéig.
Az 1,2-es benzinmotor árelőnye, kulturáltsága, jó fogyasztása a vevőknek is feltűnt, mert a 208-as eddigi hazai vásárlásainak a 46 százalékát ez a motorváltozat tette ki, második helyen az 1,6-os alap dízel szerepelt 26 százalékkal.
Ami furcsa, hogy a sebességváltón nem változtattak, a váltó útjának a hosszát lehetett volna kisebbre venni, ami főleg a negyedik és ötödik fokozat között hatalmas. A rugózást a hazai utakra szabták, nagyon kényelmes, de nem billegős.
A változás a külsőt is érintette, de ez alig észlelhető, az első lámpák alakultak át, a hátsókon pedig megjelent az oroszlánkarmot jelképező három csík. Jobban észrevehetőek a lámpáknál az új színek, a narancs nagyon figyelemfelkeltő, főleg fekete keréktárcsákkal. A matt fekete a megszokottaknál jóval strapabíróbb, gépi mosóban tisztítható, a tapintása olyan, mintha finom csiszolóvásznat érintenénk. Ezt a különleges festést nagy szériában a Peugeot alkalmazta először.
Fontos javulás, hogy erősödött az egyénre szabhatóság, így már a prémium autóra vágyók is jobban gondolkodhatnak a 208-ban, mert a kárpit színétől eltérő cérnával varrt ülésektől kezdve, sok látványos elemmel lehet egyénibbé tenni a 208-at.
Hossz/szél./mag.: 3973/ 1460/ 1829 mm
Motor: 1199 cm3, 82 LE/ 5750, 118Nm/ 2750
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,2 s
Ár: 4 205 000 Ft (Alapár: 2 940 000 Ft)
Tesztautó: Peugeot Hungária