A rajongók igényeinek maradéktalan kielégítéséhez kellett egy olyan fejlesztői csapat, amely ugyanazt a nyelvet beszéli, és ugyanaz a teljesítmény iránti szenvedély hajt.
A márka kipróbált szakemberekre, a Peugeot Sport fejlesztőmérnökeire bízta ezt a feladatot.
A vezetés nem mindennapi élményéről a 308 GTi by Peugeot Sport legújabb fejlesztésű, 270 vagy 250 lóerős, 1.6 Literes THP S&S erőforrása, az önzáró Torsen® differenciálmű, az állítható futómű és a Peugeot i-Cockpit gondoskodik. Az 1.6 l THP S&S motor nemcsak hatékony, hanem a legtisztább is a kategóriában: CO2-kibocsátása mindössze 139 g/km, míg fogyasztása 6 liter 100 km-en.
A legendás 205 GTi bevezetése óta több mint 800.000 sport PEUGEOT talált gazdára és szerzett örömet tulajdonosának: a 309 GTi, a 405 Mi16, a 306 S16 … a 208 GTi, az RCZ R, és mostantól az új PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT is csatlakozott a sportos modellek családjához.
A 308 GTi by PEUGEOT SPORT a fejlesztői csoport nevét viseli.
Az 1.6 literes THP S&S motor kétféle, 182 kW (250 LE) és 200 kW (270 LE) teljesítménnyel rendelhető. A stop-start rendszerrel felszerelt Euro6 motor CO2-kibocsátása mindössze 139 gramm kilométerenként, fogyasztása pedig 6,0 l/100 km.
A szegmensben rekordnak számító, 4,46 kg/LE tömeg/teljesítmény arányával a 308 GTi 270 alig 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és állórajttal 25,3 mp alatt teszi meg az 1000 métert.
A 308 GTi 270 önzáró Torsen® differenciálművel és 19 colos Carbone19 keréktárcsákkal készül, amelyre Michelin Super Sport gumiabroncsokat szerelnek.
A 308 GTi 270 döbbenetes fékerejét az első kerekeket lassító 380 mm-es féktárcsák, a vörös, Peugeot Sport feliratos féknyergek, illetve a hátsó, 268 mm-es tárcsák garantálják.
A 308 GTi 250, melyet nem minden országban forgalmaznak, 6,25 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra és 25,6 mp alatt teszi meg az 1000 métert állórajtos indulással. Ez a teljesítmény a remek, mindössze 4,82 kg/LE-s tömeg/teljesítmény értéknek köszönhető.
A 308 GTi megjelenése dinamikus és exkluzív, ezt a többi változaténál 11 mm-rel alacsonyabb hasmagasság, valamint az első és hátsó rész egyedi formavilága garantálja. A sportosság jegyében az utastér is átalakult.
A 308 GTi 270 exkluzív újdonsága a kettős árnyalatú karosszéria, amelyen lenyűgöző kontrasztot alkot az egymástól éles vonallal elválasztott új, izzóvörös Ultimate és a fekete Perla Nera fényezés. Mindkettő szerepel a 308 GTi hat árnyalatból álló palettájában, amely a következő színekből áll: a vörös Ultimate, a kék Magnetic, a fekete Perla Nera, a szürke Artense, a fehér Nacré, valamint a szürke Hurricane.
Tetszés szerint állítható futóműmagasság, teljesítményorientált motor, sportos kipufogóhang, Peugeot i-Cockpit vezetőhely, Sport csomag és kagylóülések – az eredmény : egy színtiszta, lenyűgöző sportautó!