DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
Egyéb

Erőteljesebb stílus, gazdagabb motorválaszték - Toyota Auris 2015

A Hatchback és Touring Sports karosszériákat hybrid, dízel és benzines erőforrásokkal kombináló, friss biztonsági rendszerekkel kibővített felszereltségű, új Auris modellcsaládot úgy terveztük meg, hogy minden alsó-középkategóriás autóvásárló elvárásait maximálisan kielégítse.

Az Auris Hybrid 2010-es bevezetésénél a Toyota elsőként - és mindmáig egyetlenként - kínált háromféle hajtásláncot a kompakt kategóriában. A kisszámú és igen költséges konkurenciával összehasonlítva a széles kínálatot megtestesítő Auris modellcsalád mindmáig egyedülálló ajánlatnak számít.

auris_16_resize



A Toyota full hybrid technológiája ma már bevált és elfogadott hajtásláncnak számít; az Auris Hybrid által kínált, említésre méltóan csendes, kellemes, pihentető és megnyugtató vezetési élmény pedig egyre népszerűbbé teszi a modellt az alsó-középkategória ügyfeleinek körében.

Jelenleg a Hybrid modell teszi ki a nyugat-európai eladások több mint 50 százalékát; részaránya a következő években várhatóan tovább fog növekedni. Azóta, hogy az Auris modellcsaládban megjelent a hybrid hajtáslánc, több mint 200 000-en választották ezt az opciót; jelenleg az Auris Európa legnépszerűbb hybrid modellje.
Az Auris Hybrid kiemelkedő ár-érték aránnyal rendelkezik. A modell CO2-kibocsátása csupán 79 g/km, a vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás 3,5 l/100 km, ami jelentős adókedvezményeket és kivételesen alacsony üzemeltetési költségeket eredményez.

auris_30_resize

A piacot uraló, erős versenyhelyzetre és a Toyota ügyfeleitől kapott visszajelzésekre reagálva a 2015. évi Auris modellcsalád öt alapvető területen újult meg jelentős mértékben: ezek a formaterv, az érzékelhető minőség, a hybrid modell, a biztonság, valamint  a modell piaci lefedettségét mintegy 40 százalékkal növelő hajtásláncok.

Az eddigi benzinmotorok mellé felsorakozik egy vadonatúj, 1,2 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor. A 2,0 literes turbódízel erőforrás helyére egy új, 1,6 literes D-4D lépett, míg az 1,4 literes D-4D erőforrást jelentős mértékben átdolgoztuk, így most kategóriájának legkedvezőbb CO2-kibocsátású, 90 lóerős tagja. A motorkínálat minden tagja teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat.

A formatervet érintő változások között említést érdemel az átdolgozott orr- és farrész, ami még nagyobb presztízzsel, még lenyűgözőbb megjelenéssel ruházza fel az Aurist. Az utastérben számottevően javult az érzékelhető minőség, köszönhetően az átdolgozott műszerfalnak, a prémium minőségű felületeknek és kárpitanyagoknak, a 7 colos érintőképernyőnek és a kapacitív kapcsolóknak, valamint az új, 4,2 colos, színes TFT multi-információs kijelzőnek (közepes felszereltségi szinttől; illetve alapfelszerelés a Hybrid modellen).

auris_10_resize

Ezeken felül a 2015. modellévi Auris modellcsalád futóművét és kormányművét is módosítottuk; a változások eredményeként javult a rugózási komfort, a vezethetőség és a vezetési élmény. Számos megoldás szolgál kellemetlen zajok és rezgések utastértől való távol tartására.

Végezetül átalakult az Auris család felszereltségi szintjeinek szerkezete: mostantól a Hybrid modell felszereltségi szintjei (Live, Active és Executive) egybevágnak az egyéb motorváltozatokéval.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: