A Honda mérnökei az ún. „Buttigiri” filozófiát követték a fejlesztés során. A japán kifejezés arra utal, hogy a szakemberek komoly áttörést értek el a műszaki alapokat illetően, egyúttal maguk mögött hagyták a már túlhaladott technikai megoldásokat. Ennek köszönhető, hogy az új Type R nem csak holmi felelevenítése a piros embléma jelentette értékeknek, hanem egy teljesen új, minden eddiginél ütősebb koncepció. Az új Civic Type R megalkotásakor arra törekedtek, hogy kategóriaelső teljesítménye gyors egyenesekben, kanyargós utakon és versenypályákon egyaránt kiaknázható legyen, ugyanakkor könnyű kezelhetőség és praktikus kialakítás jellemezze a modellt.
A világon elsőként alkalmazott Honda VTEC TURBO motor, a hátborzongató kipufogóhang, az agresszív, funkcionális, fénydiódás világítás és a különleges, vadonatúj futómű-konstrukció oly’ magával ragadó, páratlan vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, amire talán egyetlen másik autó sem képes, függetlenül attól, hogy melyik kategóriába tartozik. A Civic Type R közúton és versenypályán egyaránt otthon érzi magát, a maximális teljesítmény előcsalogatásához csupán a +R gombot kell megnyomnia a pilótának.
A 2015-ös Civic Type R érkezése egy új, teljesítményorientált korszak kezdetét jelzi a Hondánál, ezt bizonyítja, hogy különleges képességei a Civic-paletta többi tagjánál is felfedezhetők.
Az új Civic Type R a Honda következő generációs modelljeinek első hullámával érkezik, egyértelműen mutatva, hogy a márka továbbra is élen jár a technikai fejlesztésekben, s legfőbb célja, hogy könnyebbé, jobbá tegye a vásárlók életét. Az ötajtós, két felszereltségi szinttel választható Civic Type R 2015 júliusában érkezik a márkakereskedésekbe, és a kétkerékhajtású ferdehátúak alkotta mezőny élére katapultálja a Hondát.