Az innovatív vezetői segédrendszereivel, infotainment rendszereivel a nagy SUV-modellek versenyében az élre tör. Az új motorokkal jelentősen csökkent az üzemanyag-fogyasztás az elődmodellhez képest és az Audi Q7 3.0 e-tron quattro, a négykarikás márka történetében először, egyesíti a hatékony, hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtást a quattro állandó összkerékhajtással.
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának technikai fejlesztésekért felelős tagja így foglalta össze a fő erősségeket: „Az új Audi Q7 maga „a haladás technikája”: Az elődmodellhez képest akár 28 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás a „verseny” legjobb eredményét jelenti a gazdaságosság terén a kategóriában. Ugyanígy állít mércét a saját osztályában alacsony tömegével. A legújabb vezetői segédrendszerek, infotainment modulok, valamint connect szolgáltatások bővítik az új Q7 felszereltségét.„
Az új Q7 a legkönnyebb autó a kategóriájában
Az Audi szigorú könnyűszerkezetes koncepciójának köszönhetően az új Q7* üres saját tömege (vezető nélkül) két tonna alatt marad. Az elődmodellhez képest, motortípustól függően, akár 325 kilogrammal könnyebb. Egyedül az innovatív, vegyes anyagfelhasználású karosszéria 71 kilogrammal, az egyéb elemekkel együtt (alumínium ajtók) pedig már 95 kilogrammal könnyebb. 5,05 méteres hosszával, 1,97 méteres szélességével valamint az 1,74 méteres magasságával (acél felfüggesztéssel) az új Q7 kategóriájának legnagyobb és egyben legkönnyebb autója.
A dinamizmus alapfelszereltség
A műszaki fejlesztés összes részlegének szoros együttműködése eredménye a SUV-modelleknél szokatlanul sportos menetdinamika és kezelhetőség. A harmonikus teljesítményleadású aggregátok a kiváló futóműveken keresztül közel veszteségmentesen tudják az útra juttatni erejüket. Ez az összjáték jelenti a dinamikus vezethetőség alapját. Mindez kiegészítve a quattro hajtással, az észrevétlenül és rendkívül gyorsan kapcsoló tiptronic váltóval és a kis össztömeggel, dinamikus viselkedése minden utazás során egy limuzinéra emlékeztet, úgy az autópályán, mint kanyarokkal tűzdelt országutakon. Ugyanakkor a fejlesztők nem hagyták figyelmen kívül az elvárt dinamikus viselkedést és stabil vezethetőséget a kiépített utakat elhagyva sem. Az Audi Q7 lenyűgöző minden terepen. Néhány évvel ezelőtt ezek a teljesítményadatok még kizárólag a sportautók jellemzői voltak. A 3.0 TFSI 245 kW (333 LE) és a 3.0 TDI 200 kW (272 LE) motorokkal az új Audi Q7 6,1 illetve 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre.
A 250 km/h legnagyobb sebesség a TFSI esetében puszta formalitás és a TDI is fáradtság nélkül sprintel 234 km/h sebességig. Mindemellett az üzemanyag-fogyasztásuk szokatlanul alacsony, a V6-os dízel megelégszik átlagosan 5,7 liter üzemanyaggal 100 kilométeren (149 g szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként), a TFSI-nek átlagosan 7,7 liter benzinre van szüksége 100 kilométeren (179 g/km szén-dioxid-kibocsátás).
Lounge a luxusosztály számára: A legnagyobb beltér a kategóriában
A vezető elé luxusszalon tárul, amikor kinyitja az ajtót. Minden anyag és szín gondosan összehangolt harmóniában áll. A szellőző rostélyok sávja végigfut a műszerfalban középen és az utas oldalon, ezzel is hangsúlyozva a belső tér szélességét. A kettős dekorbetétek sötétben vékony fénycsíkkal emelik ki az enteriőr kontúrjait (opcionális).
Minden kapcsoló és kezelőszerv tökéletesen kézre esik a vezetőnek. Nagyon kényelmes üléspozíció alakítható ki a sokféle beállítási lehetőségnek köszönhetően. Az Új Q7-hez számos üléstípus választható egészen a klíma- és masszázsfunkcióval ellátott egyedi kontúrülésig. Az Audi Q7 sokoldalúságát bizonyítja a három különálló ülésből álló és külön dönthető támlájú második üléssor vagy a mostantól elektromos mozgatással ellátott harmadik üléssor is. Öt üléssel már alaphelyzetben is 890, maximálisan pedig (lehajtott ülésekkel) 2075 liternyi csomagot képes befogadni a csomagtér.
Innovatív kezelés és kijelzés
A kezelési koncepcióban, az infotainment- és szórakoztató rendszerek terén, valamint a connect lehetőségekkel is mércét állít az új Audi Q7. Kívánságra a második generáció infotainment- és szórakoztató moduljai ugyanúgy elérhetők, mint az Audi virtuális cockpit. Az új MMI all-in-touch kezelőfelület a nagy érintőképernyőjével a kezelést ösztönösen egyszerűvé teszi. Tovább innováció a hátsó üléseken ülők számára az Audi táblagép és a kétféle hangrendszer 3D hangzással. A hifi szerelmesei opcionálisan választhatnak a Bose vagy a Bang & Olufsen térhangzású hangrendszere közül, amellyel az utastér akusztikailag nagyobbnak hat. A Bang & Olufsen csúcs rendszere 23 hangszórót tartalmaz és 1920 Watt hangteljesítményt nyújt.
Semelyik más sorozatban gyártott autó nem rendelkezik több vezetői segédrendszerrel a kategóriájában
Egy további különlegesség a vezetői segédrendszerek extrém széles kínálata – köztük a közlekedési torlódás asszisztenssel ellátott adaptív sebességszabályozó (ACC), az előrelátó gazdaságossági asszisztens (Predictive Efficiency Assistant), a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), és hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Cross-Traffic Assist). Jelenleg a technológia ezen területén semelyik másik sorozatban gyártott autó nem képes többet nyújtani.
Az Audi Q7 hálózatról tölthető (plug-in) hibridként is quattro hajtással
A németországi kereskedésekbe 2016 elején érkező Audi Q7 e-tron quattro, az Audi első hálózatról tölthető (plug-in), dízel motoros hibridje és egyben a prémium SUV-modellek szegmensében az első dízel-plug-in-hibrid quattro összkerékhajtással. 275 kW (373 LE) maximális rendszerteljesítményt és 700Nm maximális rendszer-forgatónyomatékot kínál. Az új európai mérésciklus (NEDC) alapján átlagosan mindössze 1,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren (46 g/km szén-dioxid-kibocsátás). A lítiumion-akkumulátor egy teljes feltöltéssel 56 kilométer megtételére elegendő energiát képes tárolni az NEDC szerint mérve.
Dizájn: Kifejező és markáns
A nagy SUV-modell az Audi és a Q-család jellegzetes dizájnelemeit hordozza. A plasztikusan megformált Singleframe hűtőrács és annak markáns kerete az orrész meghatározó elemei. Az opcionális LED- és Matrix LED fényszórókban a nappali menetfény markáns, kettős nyíl alakú világítási képet rajzol. Az erős kerékívek és az övvonal a kerekeket hangsúlyozzák, a nagy csomagtér-ajtó körbeöleli a D-oszlopokat. Ezeket egészítik ki az olyan új megoldások, mint az ajtók alsó részén elhelyezett díszbetétek.