„Azáltal, hogy februárban újabb értékesítési rekordot állítottunk be, nagyon jól kezdődött az év” – mondta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Biztos vagyok benne, hogy a vadonatúj BMW 2-es Gran Tourer modellt és a Genfi Autószalonon a napokban bemutatott, friss BMW 1-es sorozatot is magába foglaló aktuális modellpalettánk további lendületet ad ahhoz, hogy a tavalyinál is jobb eredményt érjünk el 2015-ben” – tette hozzá Ian Robertson.
Világszerte átadott 131 416 darab autójával a BMW történetének eddigi legsikeresebb februárját érte el idén, ami 5,2 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az első két hónap értékesítési adatai 5,7 százalékos emelkedést mutatnak, összesen 255 981 járművel (2014 első két hónapjában ez a szám 242 130 volt). Erős kereslet mutatkozik a BMW 2-es sorozat modelljei iránt, amelyből februárban 7302 darabot értékesített a gyártó. Ebből 5360 esetben az innovatív kompakt, a 2-es Active Tourer kulcsait vették át a BMW ügyfelei. A három üléssort kínáló BMW 2-es Gran Tourer – amely így szegmensében az első hétüléses modell lesz, opcionálisan összkerékhajtással felszerelve – júniusi európai debütálását követően várhatóan tovább erősíti majd a márka kompakt egyterűinek népszerűségét. A BMW 4-es sorozatból 9636 darab, míg a tavaly nyáron érkezett BMW X4-ből 4040 példány kelt el februárban. A BMW legdinamikusabban növekvő értékesítési mutatóját továbbra is a BMW X5 prezentálja, ezúttal 12 916 átadott autóval, amely a 2014 februárjában átadott 8844 darabhoz képest kereken 46 százalékos fejlődés. 2819 értékesített modelljével a BMW X6 5,9 százalékos emelkedést ért el az év második hónapjában (tavaly februárban ez a szám 2662 volt). Februárban összesen 2165 BMW i modellt adott át ügyfeleinek a bajor gyártó, amelyből 1824 BMW i3, 341 pedig BMW i8 volt. 2014-ben – piaci debütálásának évében – a BMW i3 a világ harmadik legnépszerűbb elektromos autója lett mintegy 16 000 eladott járművel.
A tavalyi modellváltást követően a MINI 20 303 értékesített autóval idén februárban 27,1 százalékos gyarapodást regisztrált (az előző februárban átadott 15 976 modellhez képest). A márka történetében eddig az idei a legerősebb évkezdés, az első két hónapban átadott 37 678 MINI modellel, amely 19,7 százalékos emelkedés a 2014 hasonló időszakában elért 31 486 modellhez viszonyítva. Az új háromajtós MINI nagy sikernek örvend az ügyfelek körében: világszerte átadott 7877 darabbal 69,8 százalékos növekedést ért el idén februárban a tavalyi második hónaphoz képest, amikor is a közelgő modellváltás miatt 4640 példány kelt el a modellből. 5088 darabos februári értékesítési mutatójával az ötajtós MINI is jó rajtot vett idén.
Februárban a BMW Group mindegyik régióban növelni tudta értékesítését a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A 2015 első két hónapjában mutatott adatok világszerte szintén túlszárnyalják a tavalyi hasonló időszak értékeit, amely összhangban van a vállalat globálisan kiegyensúlyozott növekedési stratégiájával. Míg Európában elsősorban Németország, Olaszország és Nagy-Britannia teljesített kiemelkedően jól, hagyományosan erős volt az időszak az USA-ban, valamint az ázsiai piacokon közül Dél-Korea szárnyalta jócskán felül a 2014-es eredményeket.
A BMW Motorrad februárban szintén sikeresnek bizonyult 13,5 százalékos értékesítési növekedést produkálva (9195 átadott kétkerekű a tavaly februárban értékesített 8098 darabhoz viszonyítva), amivel a márka történetének eddigi legsikeresebb februárját érte el. 2015 első két hónapjában összesen 15 458 darab kétkerekű modellt adott át ügyfeleinek a BMW Motorrad, ami 14,2 százalékos fejlődés 2014 megegyező időszakához viszonyítva. A kiemelkedően pozitív növekedés nagymértékben köszönhető az olyan, nemrégiben bevezetett új modellek iránti erős keresletnek, mint az S 1000 RR, az R 1200 R és az F 800 R.