Miután elszántad magad, hogy elindulsz, fontos lépéseket kell megtenned, míg először kigurulsz a pályára. Magyarországon sok liga és közösség szervez bajnokságokat, és akár egy szezonon belül indulhatsz többnél is. Szezononként több típusú bajnokságot indíthatnak, ezek akár a játékban, akár az autókban, akár a versenyek lebonyolításában is eltérhetnek. A számodra legmegfelelőbb kategória és legszimpatikusabb liga kiválasztása után nevezned kell a bajnokságra, amit mindig az adott liga honlapján vagy fórumán tudsz megtenni.
Nevezni lehet egyénileg és csapatban is. Ez utóbbi nagy előnyt tud jelenteni, mert a csapattársak az autó beállításában, és a pályán történő előrehaladásban is tudják segíteni egymást. Ez nem azt jelenti, hogy vérre menő csaták, versengés miatt újoncként senki nem fog segíteni. A rutinosabb, tapasztaltabb pilóták igyekeznek segíteni az újaknak, hogy ők is mielőbb belerázódjanak az online versenyzésbe.
Indulnak márkakupák, formulaautós bajnokságok, ahol mindenki egyforma autókkal indul. A túraautó- és GT bajnokságokban több autótípus közül van lehetőséged választani, míg a Formula- 1-ben szinte azonos autókkal lehet felvenni a harcot a többiekkel. Amikor több autó közül kell választani, a szervezők által indított szerveren tesztelheted a kocsikat, és a köridők, valamint az általad észlelt kezelhetőség alapján eldöntheted, melyikkel szeretnél versenyezni.
Miután kiválasztottad az autót, általában lehetőséged van saját festést készíteni. Ha nem értesz hozzá, akkor biztosan találsz segítőkész embert a fórumon, neked csak el kell döntened, hogy milyen legyen a kocsi.
Egy online versenyhétvége
A valóságban a versenyhétvége általában 3-4 napig tart. Az edzések a versenyt megelőző héten folyamatosan zajlanak. Ezt megteheted egyedül, vagy csapattársak segítségével. Az együtt gyakorlás hasznos, hiszen akinek van tapasztalata, az sok értékes információval el tud látni, amivel időt nyersz mind a pályák, mind a felkészülés folyamatában, hiszen időbe telik mire rájönnél ezekre. Az időmérő és verseny az online világban általában egy este játszódik le, munka vagy iskola után beülsz a kormány mögé, és kezdődik az időmérő edzés...
Mint a valóságban, itt is van egy meghatározott idő vagy körszám, s a legjobb köröddel kvalifikálod magad a futamra, mely körülbelül 5-10 perccel utána kezdődik, s a bajnokságtól függ, hogy mennyi időt vesz igénybe. Ha a VSR futamokat nézzük, akkor 20-30 percről beszélünk, majd egy rövid, maximum 5 perces pihenő után jön a következő futam. Itt bajnokságonként eltérő szabály szerint lehet felállni a rajtrácsra, lehet a futam alapján elért helyed szerint vagy a korábban futott időmérő szerint. Majd eltelik pár nap és lényegében kezdődik elölről a folyamat, megint van egy-két heted felkészülni a következő helyszínre...
Íme, a VSR magyar túraautó bajnokságának szezonnyitó futama:
A versenyeken mindig a szervezők által meghatározott szabályokat kell betartani. Vannak általános érvényű szabályok, melyek nagymértékben megegyeznek a jelenlegi pályaversenyzés előírásaival.
Olyan bajnokságok is vannak, ahol év végén egy jó eredménnyel nyereményeket szerezhetsz. Ez lehet egy kupa, egy érem, vagy akár egy tesztvezetés is egy versenyautóval! A bajnokságban a jó helyezéseken kívül nagyon fontos a biztonságos versenyzésre is odafigyelni. A bírói testület nemcsak azt vizsgálja meg, ha te követsz el valami szabálytalanságot, hanem a veled szemben elkövetett szabálytalanság is kivizsgálásra kerül. A bírói testület kiszabhat időbüntetést vagy pontlevonást is.
Végül, íme, egy „szoba board” videó, amely bemutatja egy versenyző esti harcát: