DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Egyéb

Sportos modellek a Ford genfi standján

A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát: először látható Európában a vadonatúj, sportos Edge S SUV, és bemutatkozik a vadonatúj S MAX S és a Mondeo Titanium X.

A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát. A vadonatúj, sportos Ford Edge S most látható először Európában, és az autókiállításon mutatkozik be a vadonatúj S-MAX S és a vadonatúj Mondeo Titanium X is. Ugyancsak itt jelenik meg először az EcoSport S modell, valamint a kéttónusú fényezésű, egyedi stílust és felszereltséget kínáló Focus Red és Black Edition modellváltozat is. A kiállított autók közt látható a tegnap először reflektorfénybe álló vadonatúj Focus RS, valamint az Európában először bemutatkozó Ford GT szupersportkocsi is. A Focus RS és a Ford GT a legújabb modellek abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában.

_DSF2725



“Genfben a Ford igazán ínycsiklandó modellkínálatot vonultat fel, kihangsúlyozva a teljesítményben testet öltő innováció iránti elkötelezettségét” - fogalmaz Jim Farley, a Ford ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. „A nagy teljesítményű autóinkhoz kifejlesztett modern technológiák idővel a Ford többi modelljében is megjelennek majd.”

“Ugyanakkor nagy hangsúlyt fektetünk azokra a szegmensekre, amelyek révén a Ford még népszerűbbé válhat Európában: ilyenek például az SUV-k, a Vignale program, vagy éppen a sportos modellek.” – teszi hozzá Farley. “A Ford a lehető legszélesebb termékkínálatot alakítja ki, hogy minden vásárlónk megtalálja, amit keres – legyen az bármelyik, nagy sorozatban gyártott modellünk, vagy valamelyik limitált szériás autónk.”

A Ford genfi kiállításán az új, immár dízel- és benzinmotorral egyaránt kapható Focus ST is látható, nem beszélve a népszerű Fiesta ST modellről és az új Ford Mustangról, ami gyártásának 50 éves története során most először kapható egész Európában.

FordGeneva2015_EdgeS_01

Vadonatúj Edge S

A vadonatúj Edge szabadidő-autó az év későbbi szakaszában jelenik meg a Ford európai SUV-kínálatában a közepes méretű Kuga és a kompakt EcoSport mellett. A kifinomult és tágas Edge SUV számos modern technológiával érkezik. Ezek egyike az Adaptív Kormányzás, ami folyamatosan, a jármű sebességével összehangoltan változtatja a kormányáttételt, így az Edge kormányműve minden forgalmi helyzetben optimális visszajelzést ad. Ugyancsak a fejlett megoldások közé tartozik az Aktív Zajkioltás, ami az autó saját audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben, illetve az Osztott Első Kamera, ami segít átlátni a bonyolultabb kereszteződéseket és a zsúfolt parkolókat. A modern és sportos Edge azok számára készült, akik mutatós és élvezetesen vezethető autóra vágynak; olyan járműre, ami már első pillantásra is egy nagy teljesítményű szabadidő-autó benyomását kelti:

  • Ragyogó feketére fényezett hűtőrács és ajtóoszlopok
  • A karosszéria színére fényezett ajtóburkolatok, külső tükörházak és kilincsek
  • Sportos alsó motorvédő elem és hátsó diffúzor
  • Látványos, szögletes dupla kipufogó-végződés
  • Dark Tarnish fényezésű 20 colos könnyűfém keréktárcsák
  • Ébenfa árnyalatú ajtókárpitozás és szénszálas hatású betétekkel díszített sportülések
  • Fekete zongoralakk hatású betét a sebességváltó kar körül
  • Selyemfényű, ezüstszínű betétek a belső kilincsek és a szellőzőnyílások körül, valamint a műszerfalon

Kuga Titanium S

A legmagasabb felszereltségi szintű európai Ford-SUV, a Kuga sportosabb és agresszívebb első-hátsó kialakítással, a karosszéria színére fényezett kerékjárat-szélesítéssel és tetőlégterelővel, valamint kontrasztos, ezüstszínű hátsó diffúzorral áll reflektorfénybe a genfi standon. Az autó megjelenését még látványosabbá varázsolják az ezüstszínű tetősínek, a sötétített üvegek és a 19 colos könnyűfém keréktárcsák. A kabin komfortszintjét tovább fokozza a Sony márkájú DAB audiorendszer, ami műholdas navigációt, Tolatókamerát és a járdaszegély melletti félautomata parkolást kínáló Aktív Parkolóasszisztenst is tartalmaz. A Kuga teljes modellkínálatában az alapfelszereltség részét képezik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérséklő fejlett technológiák, például az Auto-Start-Stop vagy az Aktív Hűtőrács. A Ford hangvezérlésű fedélzeti csatlakozás rendszere, az AppLink rendszerrel kiegészített SYNC segítségével a vezető anélkül használhatja a Spotify, az ADAC, az Audioteka, az AUPEO!, a DIE WELT és a Radioplayer okostelefonos alkalmazásait, hogy közben el kellene engednie a kormánykereket, vagy tekintetét elfordítaná az útról. 

Mondeo Titanium X

Az új Mondeo Titanium X néhány piacon még magasabb szintű stílust és komfortot nyújt a vásárlóknak. A gazdag Titanium felszereltségben már eleve elérhetők az olyan tételek, mint a Ford Dinamikus LED Fényszórója, az esőérzékelő ablaktörlő, a Közlekedési Táblafelismerő és a Sávtartó Asszisztens, az új Mondeo Titanium X változat pedig mindezt a következőkkel egészíti ki:

  • Külső stílus-csomag, hátsó légterelő és 19 colos könnyűfém keréktárcsák
  • 10 irányban állítható, fűthető és szellőztethető, bőrkárpitozású ülések
  • Fűthető kormánykerék
  • Alumínium pedálok
  • Panoráma napfénytető
  • Sony DAB audiorendszer
  • Adaptív Sebességtartó Automatika
  • Aktív Parkolóasszisztens

A vadonatúj Ford Mondeo négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériával rendelhető; ez utóbbi változat kifejezetten az európai piacra készült. A kifinomult, kézműves minőségű belső kidolgozást kínáló Mondeóban olyan modern technológiák működnek, mint a Légzsákkal Ellátott Hátsó-szélső Biztonsági Öv, vagy az Aktív Mozgás masszázsfunkciójú Ford Multikontúr Ülésrendszer. A vadonatúj Mondeóban mutatkozik be a balesetek súlyosságát csökkentő, vagy akár a balesetek megelőzésére is alkalmas Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer is. Az autó a Mondeo történetének eddigi legszélesebb modellpalettájával kapható, amelyen olyan hajtásláncok is szerepelnek, mint az első benzin-elektromos hibrid hajtás, vagy az új, kettős turbótöltésű, 210 lóerős TDCi dízelmotor.

FordGeneva2015_S-MAX_02

S-MAX S

A vadonatúj Ford S-MAX a trendteremtő hétüléses SAV-modell stílusos és innovatív utódja; a modern és élvezetesen vezethető autó tágas, sokoldalúan alakítható belső teret és kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál.Az S-MAX forgalmazása az év későbbi szakaszában kezdődik, s az autó felszereltségében a Vakításmentes Távfény funkció is megjelenik; ez a berendezés érzékeli a szemből érkező vagy éppen előző járműveket, s ilyenkor maximális fényerőt biztosít, ám nem zavarja a forgalom többi résztvevőjét. Az Intelligens Összkerékhajtás mellett több kifinomult erőforrás – köztük egy új, 1,5 literes, takarékos EcoBoost motor – biztosítja az S-MAX kimagasló vezetési élményét. Az először Genfben látható S-MAX S néhány piacon a következő tételekkel lesz kapható:

  • Új stílus-csomag és hátsó légterelő
  • 18 colos, ötküllős könnyűfém keréktárcsák
  • Sport futómű
  • Bi-xenon fényszórók
  • Miko Suede és Napoli bőr üléskárpit, vörös öltésekkel díszítve
  • Panoráma üvegtető motoros árnyékolóval

FordGeneva2015_EcoSport_01

EcoSport S

A Ford EcoSport a kisautók praktikumát és kedvező árfekvését a szabadidő-autók tágas helykínálatával és sokoldalúságával ötvözi. A Genfi Autószalonon bemutatkozó EcoSport S rövid bepillantást enged az év későbbi szakaszában megjelenő frissítésekbe és új felszereltségi tételekbe. Az új modell a látványos Deep Impact Blue fényezéssel jelenik majd meg az utakon – ez az árnyalat a többi EcoSport-változathoz nem rendelhető –, s az új karosszériaszínt feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. Az autó külső frissítésének további látványos elemei a sportos hátsó diffúzor és a sötétített üvegek. Az EcoSport kényelmi szintjét Téli Csomag fokozza, ami fűthető szélvédőt és ugyancsak fűthető első üléseket tartalmaz. Az év későbbi szakaszában minden EcoSport modell elérhető lesz az oldalra nyíló csomagtérajtóra szerelt pótkerékkel és anélkül is; ez a megoldás eddig alapfelszereltség volt. Az oldalra nyíló ajtót áttervezték, hogy az autós a szűk helyeken is  kinyithassa annyira, hogy hozzáférjen a csomagtér tartalmához, és az ajtón ezentúl az EcoSport embléma is látható lesz. A mérnökök az EcoSport menetdinamikáját is tökéletesítették. A felfüggesztésben megváltoztatták a rugók és a lengéscsillapítók feszességét, és a futóművet 10 mm-rel lejjebb ültették. Az EcoSport Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. Az utastérben praktikusabb helyre került a kézifékkar, hogy a vezető mind a bal-, mind pedig a jobbkormányos modellekben könnyebben elérhesse. Az autóhoz Téli Csomag és sötétített üvegezés is rendelhető.Az ajtók és a műszerfal vastagabb hangszigetelésének, valamint a pedálok körül használt szoro sabb szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibráció és a nyersesség. A kabin finom, stílusos változásai közt érdemes megemlíteni a krómkerettel és fényerő-csökkentő funkcióval kiegészített új műszeregységet, valamint az ablakemelő kapcsolók krómdíszítését.

FordGeneva2015_FocusREDBLACK_03

Focus Red és Black Edition változatok

A Focus új Red és Black Edition modellváltozatok izgalmas, kétszínű külső fényezést kínálnak, valamint olyan stílus-csomagot, amiben sportos lökhárítók, oldalsó légterelő szoknyák, hátsó légterelő, valamint 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák találhatók. A Race Red fényezésű és fekete tetejű, vagy Panther Black fényezésű és vörös tetejű változatok külső tükörháza is kontrasztos színben pompázik, sőt a Black Edition kivitel első lökhárítóját és hűtőrácskeretét is eltérő színű betétek díszítik. A színek kontrasztja az utastérre is jellemző: a kormány, a kézifékkar és a váltókar fekete bőrborítását vörös öltések díszítik, akárcsak a fekete padlószőnyegeket és a Charcoal fekete árnyalatú sportüléseket. Az új Focus modellek a Fiesta Red Edition és Fiesta Black Edition változatok sikere nyomán születtek; az ugyanilyen kéttónusú fényezéssel kínált Fiesták már kaphatók a márkakereskedésekben. A Fiesta Red Edition és Fiesta Black Edition kiviteleket az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor ütős, 140 lóerős verziója hajtja, s az autók merevebb futóművel, áttervezett váltóáttétellel és különlegesen hangolt kormányművel készülnek.

 

“A teljesítményben testet öltő innováció filozófiáját tökéletesen testesíti meg az 1,0 literes EcoBoost erőforrás, ami már harmadszor nyerte el az Év Motorja díjat, s a világ legerősebb 1,0 literes sorozatgyártású motorja. Az EcoBoost nagyon gyorsan a műszaki innováció jelképévé vált, s ma már európai modellkínálatunk túlnyomó többségéhez megrendelhető.” – avat be Farley.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: