DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Egyéb

Okostelefonnal tölthető elektromos autók?

A Ford a Mobil Világkongresszuson mutatja be a MyFord Mobile okostelefonos alkalmazást és az ehhez kapcsolódó honlapot, aminek segítségével távolról is irányítható az elektromos járművek feltöltése...

Az autósok a MyFord Mobile alkalmazással ellenőrizhetik a járművükkel megtehető távolságot, és biztosíthatják, hogy az autó a kijelölt időpontban indulásra készen álljon – sőt még az utastere is megfelelő hőmérsékletű legyen. A játékos jellegű alkalmazás labdákkal és hőlégballonokkal jelzi a CO2-kibocsátás terén elért megtakarítást. A Ford ugyancsak a Mobil Világkongresszus alkalmával mutatja be az új, versenyképes áron kínált Focus Electric modellt, ami már a MyFord Mobile alkalmazással is működik.

Ford_Focus_Electric



A Ford bemutatja új okostelefonos alkalmazását, aminek segítségével az autósok távolról is kapcsolatba léphetnek elektromos járművükkel, hogy irányítsák az akkumulátor töltését, és még az indulás előtt beállíthassák a kívánt hőmérsékletet az utastérben. A Ford a barcelonai Mobil Világkongresszuson állítja ki a MyFord Mobile rendszert. Az autósok egy alkalmazás és a hozzá kapcsolódó honlap segítségével távolról is ellenőrizhetik autójuk állapotát, a megtehető távolságot, és úgy tervezhetik meg útvonalukat, hogy abban egy töltőállomás is útba essen. A játékprogramokra és személyi edzős alkalmazásokra emlékeztető MyFord Mobile labdagyakorlatokkal és hőlégballonokkal jelzi a CO₂-kibocsátás terén elért megtakarítást, és a “Zentől” a “Villámgyorsig” terjedő skálán értékeli a különböző vezetési stílusok energiahatékonyságát – s ezzel együtt ötleteket is ad a fogyasztás csökkentésére. Az Európában kapható – és a MyFord Mobile rendszert kínáló – első modellek egyike a nulla károsanyag-kibocsátású új Focus Electric lesz, aminek felszereltségi listáján a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer is szerepel. A Ford ma jelentette be, hogy az autó forgalmazása 2015 tavaszán kezdődik. A MyFord Mobile alkalmazás a C-MAX Energi plug-in hibrid modellhez is elérhető lesz.

“A MyFord Mobile minden eddiginél kényelmesebbé varázsolja az elektromos autók használatát. A CO₂-kibocsátás terén elért megtakarítást mindenki számára ismerős eszközökkel jelzi, és abban is segít, hogy az autósok csökkentsék járműveik áramfogyasztását.” – avat be Don Butler, a Ford Kapcsolódó Járművek és Szolgáltatások részlegének ügyvezető igazgatója. „Az elektromos autók tulajdonosai tudni szeretnék, hogy autójuk milyen környezetvédelmi előnyöket jelent, és arra is kíváncsiak, hogyan járulhatnának hozzá még nagyobb mértékben egy jobb jövő megteremtéséhez. Ebben segít a MyFord Mobile.”

MyFord Mobile

A MyFord Mobile alkalmazás egy beépített modemen keresztül kapcsolódik az autóhoz, ami egy külső szerverre küldi el az információkat; ezen a szerveren fut az a kifejezetten e célra létrehozott honlap, ami iOS és Android rendszerű telefonokról egyaránt elérhető. Amellett, hogy az autósok számára labdákkal vagy hőlégballonokkal jelzi a CO₂-kibocsátás terén elért megtakarítást, az alkalmazás arra is felhívja a figyelmet, ha a jármű nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódban jelentős futásteljesítményt ért el – például ha akkora távolságot tett meg, ami megfelel a Föld megkerülésének. A rendszer személyre szabott tanácsokkal segíti az autó hatótávolságának növelését: például figyelmezteti a vezetőt, hogy hatékonyabban használja az energiavisszanyerő fékezést. Az autósok vissza tudják keresni, mikor milyen stílusban vezettek, és azt is tisztán látják, hogyan befolyásolta ez a jármű energiafogyasztását.  A Go Times funkció segítségével beállítható, hogy az autó akkumulátora egy előre beállított időpontra fel legyen töltve, sőt a kabin hőmérséklete is megfelelő legyen. A töltés közben a hálózatra csatlakoztatott jármű klímaberendezése nem az akkumulátor energiáját használja hűtésre vagy fűtésre. Az alkalmazásba integrált HERE térképek nemcsak az autó helymeghatározását segítik, hanem útvonaltervezésre és a töltőállomások megtalálására is alkalmasak. Az autósok személyre szabhatják az alkalmazást, megadva a jármű nevét és színét, a feltöltési profilt és a töltés időzítését is. Az angol, holland, francia, német és spanyol nyelven kezelhető MyFord Mobile az első öt évben ingyenesen használható.

“Azzal, hogy segít az autóval távolról is kapcsolatba lépni, a MyFord Mobile fokozza a felhasználók kényelmét és mobilitását, hiszen így könnyebben tervezhetik meg utazásaikat, és már az első pillanattól az általuk beépített hőmérséklet fogadja őket az utastérben.” – árulja el Butler.

eletromos_auto_toltese_mobil_applikacio

Új Focus Electric

Immár Európában is kapható az új Focus Electric, méghozzá elődjénél kedvezőbb áron. Az autó lítium-ion akkumulátoráról táplált 145 lóerős, modern elektromotor 137 km/órás végsebességet biztosít. A 6,6 kW-os fedélzeti töltővel mindössze 2-3 óra alatt tölthető fel 100 kilométeres hatótávolságra az akkumulátor, s a teljes, 150 kilométeres hatótávolsághoz szükséges töltés is csupán 3-4 órát vesz igénybe egy 32 amperes töltőállomáson.* A kifinomult hajtáslánc regeneratív fékrendszere visszanyeri a mozgási energia 95 százalékát (ez normális esetben hővé alakulva elveszne), az innovatív Brake Coach (Féksegéd) funkció pedig arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát táplálja vissza az akkumulátorba. A SmartGauge nevű felhasználói interfész a pillanatnyi töltöttségi szint, a fék- és a gázpedál kezelése, valamint a kiegészítő berendezések – például a klímaberendezés és az audiorendszer – használata alapján kiszámítja és jelzi a még megtehető távolságot. Az érintőképernyővel kiegészített SYNC 2 is lehetőséget kínál az időzített töltés beprogramozására és az utastér hőmérsékletének előzetes beállítására.

Sokszínű motorpaletta

A Ford kínálatában a Focus Electric mellett a C-MAX Energi plug-in hibrid és a vadonatúj Mondeo Hybrid is szerepel; ez utóbbi az első hibrid modell, amit a Ford Európában gyárt és értékesít.

 

“Az új Focus Electric, a vadonatúj Mondeo Hybrid és a C-MAX Energi hibrid révén európai kínálatunk immár valóban szélessé és sokszínűvé vált.” – mutat rá Barb Samardzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese. „Emellett egyre több autónkban jelenik meg az erős, 1,0 literes EcoBoost benzinmotor is – az egyetlen erőforrás, ami zsinórban háromszor is elnyerte az Év Motorja címet –, és akkor még nem ejtettünk szót erős és takarékos dízelmotorjainkról.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: