A villanyos kétkerekűek éppen ezért egyre népszerűbbé kezdenek válni. Ezt a trendet próbálja meg meglovagolni a Ford is. Az amerikai gyártó a barcelonai Mobil Világkongresszuson ismertette a Handle on Mobility című kísérletét. Ez a projekt "kibővíti a közlekedési megoldások körét". A Ford a kísérlet kezdetén felkérte a világ minden pontján dolgozó munkatársait, hogy készítsenek elektromos kerékpárokat. A beérkezett közel 100 pályamű közül a MoDe:Me és a MoDe:Pro névre hallgató prototípusok lettek a befutók.
"A Dahon kerékpárgyár segítségével megépített MoDe:Me kifejezetten a városi ingázók számára készült, akik a sűrű városi forgalomban közlekednek. A kerékpár könnyen összehajtható és az autó csomagterébe pakolható, így az ingázók leparkolhatnak autójukkal a város külső kerületeiben, összehajtott kerékpárjukat felvihetik a városi járművekre, majd a városközpontba megérkezve elektromos kerékpárjukkal folytathatják útjukat."
"A Ford csapata által épített MoDe:Pro a professzionális felhasználók (futárok, iparosok, csomagszállítók) számára készült. A kerékpárt úgy tervezték, hogy pontosan elférjen a haszongépjárművekben, például egy Transit Connectben, ami így szállító és bázisjárműként használva akár több elektromos kerékpárt is kiszolgálhat."
A két kerékpár elektromos rendszere azonos. Mindkettőben egy 9 amperórás akkumulátor és egy 200 wattos villanymotor párosa dolgozik. Ezek 25 km/órás sebességig segítenek be a vezetőknek a pedálozásba. A további érdekességek közül kiemelhető, hogy a biciklik hátulján egy ultrahangos érzékelő foglal helyet. Ez a szerkezet képes észlelni, ha egy autó előzésbe kezd. Ilyenkor a kormánymarkolat rezgetésével hívja fel a sofőr figyelmét a veszélyre.