Az új tanulmány a négykarikás márka jövőjébe enged bepillantást, mégpedig azon az újszerű és érzelmekben gazdag formai nyelvezeten keresztül, amelyet az Audi prologue kupétanulmánnyal fogalmaztak meg az Audi dizájnerei.
Progresszív elegancia, nagyfokú variálhatóság és high-end technikák 5,11 méteren: a megnyújtott tetejű Audi prologue Avant show-modell a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Az új tanulmány a négykarikás márka jövőjébe enged bepillantást, mégpedig azon az újszerű és érzelmekben gazdag formai nyelvezeten keresztül, amelyet először az Audi prologue kupétanulmánnyal fogalmaztak meg az Audi dizájnerei.
„Genfi show-modellünkkel újonnan és dinamikusan megnyújtva jelenik meg az Audi prologue formai nyelvezete, mégpedig a nagyfokú variálhatóság koncepciójával kiegészülve” – mutatott rá Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az Audi prologue Avant progresszív, intenzív érzelmeket ébreszt és sokoldalú, pontosan érzékeltetve az Audi műszaki tudását és minőségi igényeit.”
A négykarikás márka alapkoncepciójának meghatározó elemei a sportosság, a könnyűszerkezetes építés és a quattro állandó összkerékhajtás. Az Audi prologue Avant újszerű formában jeleníti meg e progresszív technikát. E nagyméretű, ötajtós modell hosszú tetejével és már-már extrém hegyes szögben megdöntött D-oszlopával kifejezetten erőteljes és atletikus, egyben lágy és elegáns hatást kelt. Formavilága az Audi dizájn quattro-génjeit emeli ki.
A show-modell utasterében is innovatív megoldásokkal fogad, amelynek architektúrája újszerű egységet alkot kijelző- és kezelési koncepciójával. A vezető és utasai digitális kapcsolatban is állhatnak egymással. A műszerfal folytonos felületét valójában három érintőképernyő alkotja, s a kezelés, valamint a vezető és az első utas, illetve a hátul helyet foglalók közötti kommunikáció túlnyomó része szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light Emitting Diodes; OLED) működő képernyőkön keresztül zajlik.
Az Audi prologue Avant hajtásrendszerét az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technikája adja, amely még erősebb változatában jelenik meg a show-modellben. A 3.0 TDI-erőforrás és az elektromos motor 335 kW (455 LE) együttes rendszerteljesítménye és 750 newtonméter rendszer-forgatónyomatéka álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsítja fel a tanulmánymodellt 100 kilométer/órás tempóra. A hátsó kerekeket akár öt fokban is elfordító dinamikus négykerék-kormányzás nagyban hozzájárul a pontos irányíthatósági tulajdonságokhoz és a magas fokú menetstabilitáshoz.