Az új Audi formaterv láthatóan teljesen új, ugyanakkor arányaiban és egyes részleteiben is megtartotta az R8 jellegzetességeit. Ilyen a viszonylag rövid orr-rész, a jellegzetes ívű tető és oldalt a két, a karosszéria többi elemétől eltérő színű betét, az egyik az ajtó mögötti légbeömlő felett, a másik az oldalablakok mögött.
A TotalCar.hu beszámolója szerint az új R8-asba már csak egyféle motorblokk kerül, a Lamborghinikben is használt 5,2 literes V10-es, bár ez az elődeinél erősebb és takarékosabb. Két teljesítményfokozat készül, a gyengébbik 540 lóerő és 540 Nm leadására képes, az erőseb pedig 610 lóerős és 560 Nm a maximális nyomatéka. Az előbbi is 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és elérheti a 323 km/h-s sebességet, az utóbbi viszont 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, 9,9 másodperc alatt kétszázra, és 330 km/h a vége. Az átdolgozott tízhengeres egyik újítása, hogy egyszerre közvetlen- és szívócső-befecskendezésű – állítólag ez a fő oka a teljesítmény növekedésének és a fogyasztás csökkenésének.
Az új V10-est hengersor-lekapcsolással is igyekszik spórolni: részterhelésnél csak az egyik hengersort működtetik. Így nem csoda, hogy az alapmodell 11,8, az erősebb V10 Plus változat 12,4 liter benzinnel is elmehet száz kilométert. A második generációs R8-ast az Audi csak hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval kínálja majd, manuális váltóval nem lesz kapható, ahogy ez mostanság egyre több sportkocsira jellemző. A sofőr négy üzemmódból választhat, a comfort, auto dynamic vagy individual mód kapcsolásával az autó nem csak a váltási sémát, de a lengéscsillapítást, a kormányrásegítést, a motorvezérlést és a kipufogó-hangot is átállítja.