A Toyota szerencsére tartja magát a saját elképzeléseihez és egyre tovább bővíti a vegyes üzemű autóinak kínálatát. A japán nagyvállalat a hibridekben, a tölthető hibridekben és a hidrogén üzemben látja a jövőt, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a dízelmotorokat a BMW-től vásárolják, így a fókusz csak a benzinmotorok és az előremutató technológiák fejlesztésére irányul. Bár Magyarország elég távol fekszik a világ autóipari vérkeringésének ütőereitől, az elképzelés hosszútávú életképességét jól mutatja, hogy már az olyan vidéki városok környékén is szépen szaporodnak az elektromos töltőállomások, mint mondjuk Miskolc - ahonnan tesztautónk is származik.
Az Auris hibridnek nincs szüksége konnektorra, ám konstrukciója így is elfogadható gyorsulást (10,9 mp) és végsebességet kínál (180 km/óra), amihez hozzájön a fokozat-nélküli váltó kényelme, és a hibridek leglényegesebb eleme az elektromos hajtás. Ez ötven km/órás sebességig működik, innentől kezdve már jár a négyhengeres is. Addig viszont olyan életérzést biztosít, amit csak az elektromos autók adhatnak: akár két kilométert is lehet haladni elektromos üzemmódban. Ilyenkor teljes a csend az utastérben, ez csúcsforgalomban, alkalmanként néhány métert megtéve nagyon jó életérzés. A rendszer persze fékezéskor tölti az akkumulátorokat, a nagyon optimista gyári fogyasztási értékek a valóságban 5,6 körüli átlagot jelentenek, ami igen jónak számít.
A hibridség nem „ordít” az autóról, legjobban az elöl látható Toyota jel foglalata árulkodik a kocsi „zöld” mivoltától. A kékség az utastérben is folytatódik, a váltó fokozatválasztó kapcsolója hideg kékben pompázik, és ugyanez mondható el a indítógombról is.
A nagy pozitívum, hogy az akkumulátor csomag a hátsó ülések ülőlapja alá került, így a 360 literes csomagtartó tovább bővíthető. Aki nagyobb poggyásztérre vágyik, annak a kombi ajánlható, ahol az elfektetett hátsóüléseken akár két méter hosszú tárgyak is szállíthatók.
Gondot legfeljebb a vételár jelenthet, hiszen az Auris Hybrid változatáért annyit kérnek, amennyiért már egy kategóriával nagyobb, hagyományos modell is elérhető. Az előremutató technológiát azonban soha nem mérték olcsón, és akinek számít környezete védelme, és megteheti, nem fog sokat gondolkodni, milyen autóba üljön.
Hossz/szél./mag.: 4275/ 1760 /1460 mm
Motor: 1798 cm3, + 25 LE villanymotor, összteljesítmény: 136 LE/ 5200, összesen 207 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 mp
Ár: 7 310 000 Ft (Alapár: 6 860 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Balogh - Miskolc, Lorántffy utca 32/b (Tel.: 46/310000)