A kereken négy méteres kis erőmű húzós turbómotorja éppoly felvillanyozó, mint agilis viselkedése és sportos formája, de mindez korántsem csorbítja a Corsa közismerten nagyvonalú helykínálatát és jó komfortját. Világpremierje március elején lesz, a Genfi Autószalonon.
„Mindegyik OPC-modellünk egy-egy típussorozat lándzsahegye, a márka nemes hagyományait testesíti meg, német mérnöki tudást, érzelmekre ható designt és magával ragadó menetdinamikát képvisel. Az új Corsa OPC is mutatja, hogy milyen magasra képesek tenni tervezőink a sportos kiskocsik mércéjét. Kanyargós hegyi úton vagy akár versenypályán annyira meggyőzők a képességei, hogy legszívesebben ki sem szállna belőle az ember! Éppen ettől a passziótól jellegzetes az OPC“, áradozott az Opel-csoport főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann, a márka dudenhofeni tesztközpontjában tett utolsó finomhangolási körök után.
OPC-design: a látható erő
A Corsa csúcsmodellje a legjobb OPC-tradíció szerint már első pillantásra elárulja, hogy a rüsselsheimi tuningrészlegből robbant ki: az OPC-modelleknek fenntartott opálkék fényezés mellett különösen a frontrész kialakítása ötlik szembe, nagy légbeömlőivel. Főképp a fényszórók alatti alumíniumkeretű nyílások jelzik a rokonságot a nagyobb testvérrel, az Astra OPC-vel. Még sportosabbá teszi az erősen kiformált géptető keskeny szegélye, amelyre hátul a dinamikusan domborodó küszöbök rímelnek.
Hátulnézetből folytatódik a Corsa OPC kompromisszumot nem ismerő designja. A csomagtartó fedelének légterelője kétféle kivitelben készül: a visszafogottabb széria-spoiler helyett választható feltűnőbb változat nagyobb leszorító erőt kelt a hátsó tengelyen. Alul a kétcsövű Remus kipufogó diffúzorral övezett csővégei keltenek sportos hangulatot – mégpedig nemcsak látványra, hanem hangzásra is, amikor markánsan megszólal a motor.
Hasonló az érzés az utastérben: a Recaro Performance-ülések bármilyen kanyarlabirintus végigszáguldásakor nagyszerűen tartanak. Alul egyenes kormánykerék, OPC-váltógomb, sport-pedálsor és a karakteres OPC-optikájú műszerek teszik teljessé a hatást. Persze a sportautósnak sem kell lemondania a lehető legjobb kapcsolódásról, hiszen kívánságra beépítik kocsijába az Opel IntelliLink infotainment-rendszerét, megnyitva az Apple iOS- és Android-rendszerű okostelefonok világát.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 lóerő és akár 280 newtonméter
Alig várja a 152 kW/207 LE teljesítményű 1,6 literes, benzines turbómotor, hogy életre keltsék! 245 newtonméteres nyomatéka 1900 és 5800/perc között áll rendelkezésre, de szükség esetén 280-ra növeli a túltöltés. Ezt kurta mozdulatokkal kapcsolható hatfokozatú sebességváltó viszi át az első kerekekre, hogy mindössze 6,8 másodperc alatt katapultálja nulláról százra a Corsa OPC-t. A csúcssebesség pedig eléri a 230-at. Mindezek ellenére szerény marad a fogyasztás, a kombinált ciklus szerint mért 7,5 liter megfelel 174 g/km CO2-kibocsátásnak.
FSD-sportfutómű: mindig a megfelelő frekvencián
Az erőt át is kell vinni az útra, ezért az Opel-mérnökei a Koni lengéscsillapító-specialistáival együttműködve fejlesztettek ki egy olyan futóművet, amely egyrészt abszolút sportos, másrészt kulturáltan komfortos. Ezt az új FSD-technika teszi lehetővé, a rövidítés feloldása Frequency Selective Damping, azaz frekvenciafüggő csillapítás: a „gátlóban” egy második, párhuzamos olajáramlás változtatja a csillapító erőt. Az FSD úgy hat, mint egy hidraulikus erősítő, amely késlelteti a nyomás felépülését. Amint gyorsabban mozog a dugattyú, zár a második olajkör, és ezáltal nő az erő – szinte egyidejűleg a dugattyúmozgással. Ennek megfelelők természetesen a rugók is, amelyek tíz milliméterrel közelebb engedik a Corsa OPC karosszériáját az aszfalthoz, mint a szelídebb testvéreiét. Határtartományban autózáshoz úgy kalibrálták a futóművet, hogy versenyzői vénájú pilóta gombnyomásra teljesen kikapcsolhassa az elektronikus menetstabilizálót (ESP).
Szintén optimalizálták a kormány hangolását – még direktebben és precízebben reagál a volán mozgatására, és jobb visszajelzést ad. Az úttal az alapfelszerelést képező 215/45 R17 méretű Michelin Performance-gumiabroncsok tartanak kapcsolatot. A széria könnyűfém felni turbina-designján keresztül jól látszik a 308 mm átmérőjű első féktárcsa.
Performance csomag: rendszámos versenyautó
Aki még nagyobb fékerőt és jobb útfogást keres, a Performance csomagban találja meg a neki valót, amely a mechanikus Drexler lamellás differenciálzár és kiválóan tapadó 18 colos Michelin gumik mellett még sportosabb futómű-beállítást tartalmaz. Nagy teljesítményű Brembo fékrendszer garantál maximális lassulást, az első tárcsák átmérője 330 milliméter. Ez a csomag végérvényesen sportgéppé teszi az új Corsa OPC-t, amellyel megéri alkalmilag kiugrani a városból a versenypályára, például a Zöld Pokolba, ahol fejlesztették és kipróbálták – a Nürburgring Nordschleifére.