Az RC F agresszív formavilága a 2012-ben bemutatott, lenyűgöző LF-LC és LF-CC tanulmányokból ered; az elismert IS F után a második generációs V8-as F modell a Lexus kínálatában, és ilyenformán a vállalat V10-es LFA szupersportkocsijában felhasznált technológiák és finomhangolás legjavát idézi meg.
‘F’, mint ‘Fuji Speedway’, a versenypálya, ahol a vállalat a nagysebességű fejlesztések javát végzi: ez az egy betű mára a Lexus meghatározó sportmárkájává vált. Az általa megtestesített, részegítő teljesítmény és színtiszta vezetési élmény még értékesebbé teszi a Lexus modellkínálatának összes tagját.
A vállalat által valaha készített egyik legnagyobb teljesítményű, legsokoldalúbb, legkezesebb autóként az új RC F prémium nagyteljesítményű kupét úgy terveztük meg, hogy azt vezetési tudásától függetlenül mindenki kiélvezhesse, aki rajong az autóvezetésért.
A mindennapos, közúti használatot lenyűgöző teljesítmény és kiemelkedő, nagysebességű stabilitás jellemzi, amelyekhez első osztályú, csak az RC F modellnél elérhető komfort, felszereltség és biztonsági technológiák társulnak. A vezetés színtiszta élményét még intenzívebbé teszi a fordulatszámkedvelő, 5,0 literes V8 szívómotor semmihez sem fogható hangja.
Az új Lexus kupé emellett versenypályán is meggyőző teljesítményre képes.
Számos olyan, kifinomult technológiával vérteztük fel, amelyek révén a hajtáslánc, a kormánymű és a futómű jellemzői késlekedés nélkül az adott pilóta képességeihez igazíthatók, legyen szó amatőrökről vagy profikról, és a biztonság, illetve támogatás megfelelő szintjét nyújtva aktívan segítsen nekik még jobbá válniuk.
A nyolcfokozatú Sports Direct Shift (SPDS) sebességváltó hat, vezető által kiválasztható üzemmódot kínál. Ezek egyike az új, gyorsulásérzékelőn alapuló AI-Shift vezérlés, amely a gyorsulási értékeket felügyelve optimalizálja a fokozatválasztást, és támogatja a sportos vezetési stílust.
Az RC F integrált járműdinamikai szabályozó rendszere (VDIM), a Lexusnál első ízben alkalmazott, kizárólag az F modellek részére fenntartott módon Sport és Profi (Expert) üzemmódot is tartalmaz, amelyek a támogatás és védelem korábban soha nem tapasztalt, legkevésbé sem tolakodó szintjét kínálják.
Ezen felül az RC F külön kérésre felszerelhető nyomatékvektor szabályozású differenciálművel (TVD). Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású autóban most első ízben alkalmazott technológia jelentős mértékben segíti az erőátvitelt és a vezethetőséget, és ezáltal soha nem tapasztalt kezességet és menetteljesítményeket szavatol.
Az RC F a pán-ázsiai Super GT versenysorozat 2014-es évadában már komoly sikereknek örvendhet. Ennek apropóján a Lexus kifejlesztette a V8-as sportautó kifejezetten versenypályára szánt, alapjaiban módosított, 540 lóerős GT3 változatát. Az RC F GT3-t a 2015. évi GT3 versenyszériában rajthoz álló csapatok és egyéni versenyzők rendelhetik meg.