A német világcég elkészítette az ideális városi autót: alig fogyaszt, villámgyors a reakciója, könnyű vele a parkolás, jól irányítható és rendkívül környezetbarát. Ennél több nem igazán kell manapság egy autósnak a boldogsághoz, de azért nem minden ennyire szép és jó. Néhány dolog a földön tartja a lábat és nem engedi elszállni az érdeklődőt.
Az egyik visszahúzó tényező, hogy a megszokott 220 voltos hálózatról 9 óra alatt tölthető fel a teljesen lemerült VW mini, 130 km/órára korlátozott a végsebessége, a legfájóbb dolog pedig az ára, ami a megszokott elektromos autó árban, tehát az egekben jár. Ez azt jelenti, hogy igen környezet tudatosnak kell lennie a vevőnek, hogy 8,5 millióért ne egy szuper felszereltségű Golfot vagy egy új vagy alig használt prémium autót vegyen.
Ha nyert a zöld oldal, akkor tobzódhat a vevő az utastérben lévő síri csendben, az elméleti 160 kilométeres hatótávot közelítő valódi hatótávolságban és a nulla szennyezőanyag kibocsájtásban. A Budapesten viszonylag sok helyen elérhető gyorstöltő segítségével fél óra alatt, 80 százalékosra emelhető a lemerült akkumulátor szintje. A fentiekhez hozzájön a 210 Nm-t produkáló villanymotor azonnal jelentkező nyomatéka, az e-Up! fürgesége, jó irányíthatósága, azaz megkapjuk azt, amire vágyik a városban sokat közlekedő autós…
Hossz/szél./mag.: 3540/1645/1489 mm
Motor: villanymotor, 82 LE, 210 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,4 mp
Ár: 8 500 000 Ft (Alapár: 2 765 340 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.