DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
Egyéb

Az új Audi Q7 – sportosság, gazdaságosság és prémium kényelem

Új mércéket állít fel az új Q7 modellel az Audi a prémium szabadidő-autók kategóriájában. A 325 kilogrammal csökkentett saját tömeg és az alacsonyabb tömegközéppont kiemelkedően agilissé teszik az újdonságot, ráadásul ez a szegmens legtágasabb járműve is.

Bár külső méretei csökkentek, belső tere jóval nagyobb teret kínál az utasok és csomagjaik számára. Innovatív asszisztens- és infotainment rendszereivel ez az SUV megelőzi vetélytársait. Gazdaságos motorjai átlagosan 26 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.

 q7150003_medium_resize



Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja: „Az Audi Q7 kompetenciánk bizonyítéka. Új referenciát jelent a vetélytársak között 325 kilogrammal kisebb saját tömegével. Körülbelül 26 százalékkal gazdaságosabb, és fedélzetén megtaláljuk a legújabb asszisztensrendszereket, infotainment megoldásokat és connect-szolgáltatásokat.”

Az új Audi Q7 mindössze 1995 kilogramm saját tömegével (a 3.0 TDI modell esetében) kategóriájának legkönnyebb tagja, elődjével összehasonlítva 325 kilogrammal nyom kevesebbet. Könnyűszerkezetes karosszériája több különböző anyagot alkalmazó építésmóddal készül. Ennek, illetve a teljesen új futóműnek köszönhetően kényelmes, ám ezzel együtt a sportos Audikra jellemző teljesítményt nyújtja – elsőosztályú CO2-kibocsátási értékek mellett. A Q7 üzemanyag-fogyasztását a fejlesztők 28 százalékkal (TFSI), illetve 23 százalékkal (TDI) is csökkenteni tudták.

Motorjai is csúcsértékeket állítanak fel a nagy összkerékhajtású szabadidő-autók között: a 200 kilowatt (272 lóerő) teljesítményű 3.0 TDI és a 245 kilowatt (333 lóerő) teljesítményű 3.0 TFSI motorváltozatok az új Audi Q7 modelleket 6,1 másodperc (TFSI), illetve 6,3 másodperc (TDI) alatt gyorsítják álló helyzetről száz kilométer/óra sebességre. A V6-os dízelmotor száz kilométerenként átlagosan mindössze 5,7 liter gázolajjal is megelégszik (széndioxid-kibocsátás: 149 gramm/kilométer).

q7150016_medium_resize 

A kezelési koncepció, az infotainment, a kapcsolódási lehetőségek és a vezetőtámogató rendszerek tekintetében is új mércéket állít fel az Audi Q7. A Moduláris Infotainment Rendszer (MIB) második generációja, valamint az Audi virtual cockpit egyaránt megtalálható a fedélzeten. Az új MMI all-in-touch kezelőszerv nagy méretű érintőfelülete rendkívül egyszerűvé teszi a kezelést. Az Audi connect kibővített szolgáltatáskínálata, a hátsó utasok által használható Audi tablet és a két térhangzású audiorendszer további vonzó innovációk. Szintén új a Google Android Auto és Apple Carplay okostelefon-integráció – a világon az egyik első autóként az új Audi Q7 kínálja e funkciókat.

q7150014_medium_resize 

Torlódásasszisztens funkcióval is rendelkező adaptív sebességszabályzót is kínál az asszisztensrendszerek átfogó portfóliója. E széles paletta is az Audi Q7 egyik különlegessége – a világon egyetlen szériagyártású autó sem kínál jelenleg ennél többet.

q7150019_medium_resize 

Az Audi Q7 e-tron quattro, amely valamivel később kerül majd piacra, az Audi első dízelmotoros plug-in hibrid modellje. Meggyőző erényei közé tartozik a 275 kilowatt (373 lóerő) rendszerteljesítmény és a rendszer 700 newtonméter össznyomatéka, ráadásul a prémium szabadidő-autók között a világon ez az első quattro-meghajtású dízelmotoros plug-in hibrid. Üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,7 liter száz kilométerenként (ami kilométerenként 50 grammnál is kevesebb szén-dioxid kibocsátását jelenti), teljesen feltöltött akkumulátora 56 kilométeres hatótávolságot biztosít.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: