Akárcsak a Hyundai kompakt SUV-ja, az ix35 a C-szegmensben, az i40 a D-szegmensben alakította pozitívan a magán-, illetve a flottavásárlók márkáról alkotott képét. A piaci bemutatkozása óta az i40 modellből majdnem 100,000 darab talált gazdára, amivel a vállalat több mint öt százalékos részesedésre tett szert a közepes méretű autók piacán, amelyet különösen erős verseny jellemez.
A merész formaterv új prémium jellemzőkkel frissült fel
A Hyundai i40 tulajdonosok és a potenciális vásárlók szerint az új i40 formaterve alaposan átgondolt. Egyebek között olyan vélemények hangzottak el, hogy "lenyűgöző a dizájn" és "a szedán úgy néz ki, mint egy négyajtós kupé."
A németországi Rüsselsheimben, az európai K+F központban tervezett új i40 modellel az a Hyundai célja, hogy egyedülálló alternatívát kínáljon a D-szegmensben. Thomas Bürkle, a Hyundai európai formatervező központjának vezető tervezője azt mondta, hogy csapata az új i40 felfrissítésekor arra törekedett, hogy megőrizzék az eredeti modell jellegzetes és népszerű vizuális elemeit. Így az új i40 egyaránt vonzó megjelenésű és praktikus.
"Az új i40 olyan módon fejleszti tovább a Hyundai formanyelvét, hogy abban megmaradnak olyan formaelemek, mint a hatszögletű hűtőrács. Az i40 kiemelkedik kecses és elegáns megjelenésével, miközben továbbra is rendkívül komfortos, és nagy csomagtérrel rendelkezik. Az új megjelenésű fényszórók és hátsó lámpák nappal éppúgy, mint éjszaka, kiemelik az autó kifinomult vonalait. Kétszínű keréktárcsák egészítik ki az új i40 eleganciáját és sportos megjelenését”" - hangsúlyozta Bürkle.
A 2015-ben bemutatkozó i40 új első és hátsó lámpákat, új, hatszögletű hűtőmaszkot, új első lökhárítót és új, integrált LED-es ködlámpákat kapott. Oldalnézetből az áttervezett 16 és 18 colos könnyűfém kerekek kölcsönöznek friss megjelenést az autónak.
Az új i40, megtartva elődjének kecses vonalait, kitűnő légellenállási tényezővel rendelkezik: 0,29 Cd a kombi és 0,28 Cd a szedán esetében).
Nagyobb komfort és kényelem
Az i40 megújult formaterve továbbra is megőrizte a modell védjegyének számító belső komfortot, a belső tér sokoldalúságát, praktikusságát és a tágas csomagteret.
A beltérben kiváló minőségű anyagok burkolják a kormánykereket, a könyöktámaszokat és a sebességváltó kar gombját. Egy új, rozsdabarna (Russet Brown) bőrkárpitozás szintén elérhetővé vált.
Az i40 megőrizte az előző generációs modell főbb méreteit. A hosszú tengelytáv (2770 mm) és az autó teljes szélessége (1815 mm) ideális alapot képeznek a rendkívül tágas utastérhez. Az első ülések által kínált fejtér (1025 mm), a lábtér (1170 mm) és a válltér (1455 mm) a legjobbaknak számítanak a kategóriában.
A hátsó fejtér (990 mm) szintén kimagasló értéknek számít a kategóriájában, az egyedülálló módon dönthető hátsó üléstámlák pedig még kényelmesebbé teszik az utazást.
Az i40 csomagtere továbbra is kiemelkedően versenyképesnek számít. A szedán csomagtartójának űrtartalma 525 liter, míg a kombié 553 liter. Az utóbbi a hátsó ülések előredöntésével 1719 literesre növelhető. Az i40 kombi rendelkezik a D-szegmens modelljei között a legalacsonyabb csomagtérpadlóval (a talajtól számítva mindössze 592 mm), amely rendkívüli módon megkönnyíti a csomagok ki- és bepakolását.
Az új Genesisben bemutatott intelligens motoros csomagtérajtó még könnyebbé teszi a kombi rakteréhez való hozzáférést, mivel automatikusan kinyílik, amikor a vezető a kulccsal a zsebében az autó hátulja felé közelít. Ezáltal úgy is gond nélkül be lehet pakolni, ha a vezető mindkét keze tele van csomagokkal. A hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők, a csomagtér padlóba épített párhuzamos sínek pedig mozgatható csomagrögzítőkkel segítik a csomagok megfelelő elrendezését.
Az új i40 fűthető kormánykerékkel is rendelhető, amely különösen hideg napokon jelentősen megnöveli a vezető komfortérzetét. Hővédő és színezett üvegezés védi a belső teret a káros UV sugaraktól, csökkenti a belső hőmérsékletet és segít megőrizni a hátul ülők magánszféráját.
Továbbfejlesztett motorok és új, hétfokozatú sebességváltó (DCT)
Az új i40 négyfajta dízel- és benzinmotorral érhető el. Valamennyi egység megfelel az Euro6 emissziós normáknak. A motorok teljesítménye 115 és 166 lóerő közötti, amivel a piacnak több mint 80 százalékát fedik le.
A Hyundai U-II 1,7-literes dízelmotorjának legkelendőbb verziója nagyobb teljesítmény (141 LE) és nyomaték (340 Nm) leadására képes. A várakozások szerint továbbra is ez marad a legnépszerűbb erőforrás a lakossági és a flottavásárlók körében egyaránt, és a vásárlások több mint 50 százalékát teszi majd ki.
A hét fokozatú DCT rendszer teljesen automata üzemben (ideális városi vezetés esetén) vagy szekvenciális kézi kapcsolással (a sebességváltó karral vagy a kormányon elhelyezett váltófülekkel) is tud működni.
Az 1,7 literes LP dízelmotor 115 LE teljesítményt, és már 1250-es percenkénti fordulatszámtól 280 Nm nyomatékot ad le. Ez a motor az i40-ben hatfokozatú kézi sebességváltóval érhető el és ISG rendszerrel együtt is rendelhető.
Az új i40 közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorokkal is kapható. A hatsebességes kézi sebességváltóval szerelt, 135 LE teljesítmény és 164 Nm nyomaték leadására képes 1,6 literes Gamma motor már az előző generációs i40 motorválasztékában is megtalálható volt.
A tiszta alumínium 2,0 literes "Nű" motort a jobb vezethetőség és a nagyobb hatékonyság érdekében újratervezték. A maximális teljesítmény ezáltal 165 LE, a forgatónyomaték pedig 204 Nm 4700 1/p fordulatszámon. Ezen értékek eredményeként javult a vezetési élmény, a nyomaték pedig alacsonyabb percenkénti fordulatszámon éri el a maximumát. Ez az erőforrás hatsebességes kézi és automata sebességváltóval egyaránt elérhető.
Új aktív technológiák a biztonságosabb vezetésért
Az új i40 az aktív és passzív biztonsági technológiák bőséges kínálatával gazdagodott.
Az új Bi-Xenon fényszórók fényesebben világítanak, és jobb menetbiztonságot garantálnak éjszaka, továbbá automatikus fénysugár magasság szabályozással is rendelkeznek.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer előre néző érzékelői újabb két funkciót kaptak. Az új, intelligens távolsági fény vezérlés (SHB) a szembejövő forgalmat érzékelve automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórókat, hogy ne vakítsák el a többi a vezetőt. Ez a rendszer a prémium kategóriájú Genesis modellben debütált.
Az új, sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer (SLIF) ellenőrzi a közúti jelzéseket és a műszerfalon található, új TFT kijelzőn megjeleníti az aktuális sebességhatárokat. A Hyundai először alkalmazza ezt a technológiát a modellválasztékában.
Az alapfelszereltség részét képező hét légzsák - első, oldalsó, függöny és vezető oldali térdlégzsák - a passzív biztonságról gondoskodik. Néhány modellben további két hátsó oldalsó légzsák is található. Az előző i40 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén.