A Ford bemutatta a vadonatúj Shelby GT350 Mustang modellt, ezzel hivatalosan is visszatér az utakra minden idők leghíresebb, nagy teljesítményű Mustang-változata. Az eredeti Shelby GT350 1965-ben lépett színre, megalapozva a Mustang izomautó-legendáját. A vadonatúj Shelby GT350 Mustangot a Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású szívómotorja hajtja, így ez a világklasszis teljesítményű autó magabiztosan megállja helyét a világ legizgalmasabb útjain – sőt olyan versenygépként is, ami közúton is használható. Az új GT350 Carroll Shelby eredeti ötletére épül: alakítsunk át egy mindennapos használatra tervezett járművet domináns országúti versenyautóvá! Az új modellváltozat építői mindent kihoztak ebből a szemléletből, így a hatodik generációs Mustang igazán lenyűgöző vezetési élményt kínál.
A Shelby GT350 volánja mögött az autózás szerelmesei megtapasztalhatják, mire is gondolnak a szakemberek, amikor a legkiegyensúlyozottabb, leggyorsabb és legelragadóbb sorozatgyártású Mustangról beszélnek. A Ford mérnökei innovatív szemlélettel láttak neki a GT350 megépítésének. A külön-külön jól teljesítő, önálló rendszerek kifejlesztése helyett minden részegységet úgy alakítottak ki, hogy azok összehangoltan működjenek; a fejlesztők jelszava a kiegyensúlyozottság volt. Miközben minden részletmegoldást szigorúan ellenőriztek, a csapat tagjai a lehető legmodernebb anyagok és technológiák felhasználására törekedtek.
Már a GT350 fejlesztésének kezdeti szakaszában felmerült, hogy a versenyre termett Mustanghoz leginkább egy magas fordulatszámra hangolt V8-as szívómotor illene.
Az új, 5,2 literes blokk a Ford első sorozatgyártású V8-asa, amibe egysíkú főtengely került. Ez a megoldás az autóversenyek világában és az egzotikus európai sportkocsikban használatos. A hagyományos V8-asokban a hajtókarok bekötési pontjai 90 fokonként váltakozva csatlakoznak a főtengelyhez, ebben az esetben azonban 180 fokos szöget zárnak be egymással. A 180 fokos, egysíkú elrendezésnek köszönhetően a hengersor gyújtási sorrendje mérsékli az egymást átfedő gázkifúvási ütemeket. Mindez a hengerfej és a szelepvezérlés tökéletesítésével kombinálva jobb gázáramlást eredményez az égéstérben, tovább növelve a V8-as erőforrás teljesítményét. Az új megoldás eredménye a Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású szívómotorja, aminek teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, nyomatékcsúcsa pedig 400 Nm fölött van.
Az új modellváltozat versenyautós jellegét a motor teljesítmény-leadási karakterisztikája is tovább erősíti, hiszen az 5,2 literes V8-as nyomatékgörbéje igencsak széles. Ráadásul a blokkot magas fordulatszámra hangolták, így a vezető a kis tömegű, hatfokozatú manuális sebességváltó bármelyik fokozatában bőséges teljesítményre és gyors gázreakciókra számíthat. A Ford által tuningolt Torsen részlegesen önzáró differenciálmű az autó alapfelszereltségének részeként mindig optimális útfogást ad a kanyarban, az egyenesekben pedig egyenletes vonóerőt biztosít.