DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Teszt első kézből: KW Audi R8 GT Spyder

Magazinunk Magyarországról egyedüliként kapott meghívást a Hockenheimringen rendezett Tuning Cars Press Day-re, amelyen a német autóépítő cégek színe java mutatta be idei alkotásait. A négykerekű csodákat ki is próbálhattuk, így kerültünk többek között egy nagyon érdekes Audi R8 GT Spyder volánja mögé.

Az autó széria állapotában is elképesztő menetteljesítménnyel bír, hiszen ez a verzió erősebb és könnyebb többi V10-es társánál. A KW demó autóján azonban még ezt is tudták fokozni. A gyári motor teljesítményét egy kis áthangolással és egy komplett kipufogórendszerrel 641 LE-re növelték, az erőtöbblet mellé elképesztően kellemes hang is párosul, ami a nyitott tetejű autóban igazán élvezhető. A különlegesség úttartását tovább növelték az állítható magasságú rugók beszerelésével. A KW Automtive lépést tartva a gyárak fejlesztéseivel, ehhez olyan szetteket is kínál, amik mellett megtartható a belülről állítható csillapítás, ami ma már sok autóban megtalálható, ugyanakkor a tulajdonos igényeinek megfelelően állíthatja be a jármű magasságát.  

IMG_6955 



Az átalakított Audi külseje már a gyárból kigördülve is figyelemreméltó, azonban a tesztautón a megjelenést tovább fokozták a kerekek cseréjével és LSD (Lambo Style Door) ajtók felszerelésével. A gyári felniket egyedi fényezéssel ellátott ETA Beta Jofiel X-Carbon Edition-re cserélték, elől 9 x 20”, hátul 11 x 21” méretben. Az LSD ajtózsanérok is a KW gyárából érkeztek. Kevés autónak áll jól a felfelé nyíló ajtó, de véleményem szerint a tesztautón fantasztikusan mutattak. Az egyedi megjelenés mellett szinte angyali külsőt kölcsönöz a modellnek, így nem is volt kérdés a fotózás helyszínének kiválasztása. A designon túl egyébként a KW ajtózsanérjait is úgy gyártották, hogy szinte alig nyílik kifelé, rögtön nyitás után szinte felfelé indul el, ami sok más LSD gyártójáról nem mondható el.

Kisebb_IMG_6960

Az Audi R8 Spyder egy igaz gyöngyszem és bármennyire is szupersportautós paraméterekkel rendelkezik, valahogy mégse csábított száguldozásra. Egy ilyen autóban szívesen kirándulgat az ember a napsütésben anélkül, hogy kihasználná az autó teljesítményét és csak élvezi a V10-es motor hangját. A teszt miatt azonban muszáj volt szélsőséges körülménynek között is kipróbálni az autót és azt kell mondjam, hogy a motor teljesítménye mellett a váltó és a fék is külön díjat érdemel. Előbbi  gyors és pontos, utóbbiak pedig olyan erővel lassítják a Spydert, amit utcai autóban eddig még nem éreztem.

IMG_6948

Magyarországon kevés ilyen autóval fogunk találkozni, hiszen a 200 ezer eurós alapáron felül az extrák megfizetése után igen borsos összeg kerekedik ki, így sajnos csak a legszerencsésebbeknek adatik meg élmény, hogy egy ilyen álomautó tulajdonosai lehessenek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: