A mindössze 21 esztendős motorversenyző, Marc Marquez volt a motorsport királykategóriájának idei legeredményesebb indulója a futamok időmérőin, amivel sorozatban második évben nyerte el a BMW M Különdíját. Ez a kitűntetés minden évben egy exkluzív, egyénre szabott BMW M modell, amellyel a MotoGP™ partnereként a BMW M GmbH 2003 óta évente elismeri az idény legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjét. A spanyol pilóta 2014-es szezonban mutatott kiemelkedő teljesítményét egy exkluzív BMW M4 Coupé modellel jutalmazta a gyártó.
Marquez, aki tavalyi, bemutatkozó évében a széria történetének első újoncaként nyerte meg a BMW M Különdíjat, a 2014-es szezonban is mindvégig uralta a mezőnyt. A fiatal motoros a sorozat első hat futamának mindegyikén pole pozícióból indult, amelyekkel egytől egyig maximum pontokat zsebelt a pilóták közti versenyben. Összességében Marquez a 2014-es idényben tizenhárom alkalommal szerezte meg az első rajtpozíciót. 398 ponttal a spanyol pilóta kényelmes előnnyel nyerte meg a 2014-es BMW M Különdíjat. A hivatalos díjátadó ünnepséget szombaton, a MotoGP™ idei utolsó futamán, Spanyolországban, Valenciában tartották. A díjat Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója, valamint Thomas Schemera, a BMW M GmbH értékesítésért és marketingért felelős igazgatója adta át.
Az idei BMW M Különdíj egy speciális BMW M4 Coupé modell, amely a BMW Individual exkluzív, „Frozen Red Metallic” nevű vörös metál fényezését (*) kapta, az autóra jellemző egyszerre sportos és elegáns megjelenés pedig az utastérben is megtalálható. A BMW Individual „Merino Opal White” finom opál fehér bőrözése tökéletes összhangot alkot a BMW Individual „Ash Grain White” finom halványszürke fabetétekkel. A Drivelogic-kal ellátott M duplakuplungos automataváltó, az M karbon-kerámia fékrendszer és az adaptív M futómű együttese minden szituációban tökéletes vezethetőségi jellemzőket garantál. A BMW M modellekre jellemző legendás teljesítményt a BMW M4 esetében egy teljesen új, M TwinPower Turbo technológiával szerelt, magas fordulatszám-karakterisztikájú, 431 lóerős, soros hathengeres benzinmotor biztosítja (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter 100 kilométerenként, kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm kilométerenként). Az erőforrás 550 Nm csúcsnyomatéka kifejezetten széles sebességtartományban érhető el.
„A tudat, hogy az év végén ott vár az exkluzív BMW M Különdíj, különleges motivációs erővel bír, amikor szombaton a pole pozícióért versenyzek” – mondta Marc Marquez. „Az idei szezonban ez hatványozottan igaz volt, mert nagyon kedvelem a BMW M4 Coupé modellt. Boldog vagyok, hogy megnyertem ezt az autót, és természetesen ki is fogom élvezni” – tette hozzá a spanyol versenyző.
„A BMW M Különdíj átadása az idény utolsó versenyén mindig a MotoGP™ szezon fénypontja” – fogalmazott Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója. „A BMW M a MotoGP™ fontos és megbízható partnere, és egészen fantasztikus, hogy a kvalifikációk legjobb versenyzőit immáron tizenkettedik alkalommal ilyen exkluzív, nagyteljesítményű sportautóval díjazzák. A BMW M4 Coupé modellel a BMW M GmbH ismét egy magával ragadó sportautót biztosított a győztesnek, amely a legmodernebb járműtechnológiát képviseli, miközben tökéletesen egyesíti a MotoGP™ és a BMW M közös értékeit. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy ezúton is gratuláljak az újabb kiemelkedő szezonhoz!” – mondta Carmelo Ezpeleta.
„Gratulálok Marc Marquez-nek a BMW M Különdíjért folytatott verseny újabb győzelméhez” – így Thomas Schemera, a BMW M GmbH értékesítésért és marketingért felelős igazgatója. „Tavaly újoncként száguldott keresztül a mezőnyön, legyőzve a nála sokkal tapasztaltabb versenyzőket is. 2014-ben tovább emelte a tétet, összesen tizenhárom pole pozícióval. Lélegzetelállító volt nézni, ahogyan egyik sikert a másikra halmozza. A MotoGP™ partnereként boldogok vagyunk, hogy ismét BMW M Különdíjjal ismerhetjük el kiemelkedő teljesítményét. Az idény legeredményesebb indulójának szezon végi kitüntetése immáron fontos hagyománnyá vált nálunk, és büszkék vagyunk rá, hogy a BMW M Különdíj ennyire nagy tiszteletnek örvend a MotoGP™-pilóták körében. Ez is igazolja, hogy a BMW M nagyteljesítményű sportmodelljei előkelő, valóban inspiráló díjak, idén pedig ismét egy igazi csúcsmodellt adtunk a győztesnek a BMW M4 Coupé formájában” – tette hozzá Thomas Schemera.
A BMW M Különdíjjal 2003 óta minden évben kitüntetik az idény időmérő futamain legjobban teljesítő versenyzőt. A versenyekhez hasonlóan, a pilóták minden egyes versenyhétvégén pontokat kapnak az időmérőn elért helyezésük szerint. A pole pozícióért 25 pont, a rajtrács második helyéért 20 pont, míg a harmadikért 16 pont jár, illetve a rajtrács tizenötödik helyéért, mindössze 1 pont. Az a versenyző, aki a szezon végére a legtöbb pontot gyűjti össze az időmérők alatt, megnyeri a BMW M Különdíjat – egy exkluzív és egyénre szabott BMW M sportmodellt. Valentino Rossi és Casey Stoner a jelenlegi csúcstartók, fejenként három BMW M Különdíjjal. 2013-ban Marc Marquez a széria eddigi legfiatalabb BMW M Különdíj-győztese lett, egyúttal az első pilóta, aki debütáló évében, újoncként megnyerte a díjat a motorsport királykategóriájában, idén pedig újra diadalmaskodott a versenyben. Honfitársa, Jorge Lorenzo eddig szintén két alkalommal győzedelmeskedett a széria legeredményesebb indulójaként. Sete Gibernau és Nicky Hayden egyaránt egyszeres BMW M Különdíj-győztesek.
(*) A BMW Individual exkluzív, „Frozen Red Metallic” nevű vörös metál fényezése 2015-től elérhető a BMW M3 limuzin és a BMW M4 Coupé modellekhez.