Amikor tehát az év vége felé Eisenach és Zaragoza elkezdi termelni az ötödik nemzedéket, olyan új sztár indul útjára, amelynek feladata az eddigi siker továbbépítése. Jók is az esélyei, hiszen új futó- és optimalizált kormányműve egészen más érzéssé teszi a vezetését, s az autó egyesíti magában a német mérnöki tudást, a vonzó designt, a digitális kapcsolattartást, illetve a kiváló ár-érték arányt. Modern benzines és dízel turbómotorok adnak le nagy teljesítményt, csekély fogyasztással.
„Rokonszenves fellépése és jó helykihasználása sok elismerést szerzett a Corsának “, mondja Dr. Karl-Thomas Neumann, az Opel Group főnöke. „Biztos vagyok, hogy az ötödik nemzedék még sikeresebb lesz a modern asszisztencia- és infotainment-rendszereivel, a vezetés új érzése pedig mindenkit meglep majd.“
Abszolút precizitás: új futó- és kormánymű
A Corsa alapjaitól újonnan fejlesztett futóművében egyetlen alkatrész sem maradt a régi. A jármű súlypontja öt milliméterrel mélyebbre került, a stabilitást új geometria és merevebb bölcső fokozza – jobb lett a legördülés, a kormányreakció és a sajátkormányzási viselkedés. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa biztosan fekszik a kanyarban, elnyeli az úthibákat, egyszerre lett biztosabb és komfortosabb. Az új, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány módosított konstrukciója és átkalibrált szoftvere precízebb visszajelzést ad, s egyenesben illetve kanyarban egyaránt kiválóan viselkedik.
Váltás: modern háromhengeres és új sebességváltó
Az új Corsa teljesen friss fejlesztésű háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorja nemrég mutatkozott be az Opel ADAM gépteteje alatt. Az alumíniumból készült, ellenirányban járó kiegyensúlyozó tengellyel ellátott, 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo csendessége, sima járása és komfortja új mércét állít fel az ekkora háromhengeresek körében. Két teljesítménylépcsővel – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE – gyártják. Mindkettő teljesíti az Euro 6-os normát, a 66 kW/90 LE változat fogyasztása pedig csak 4,3 l/100 km vegyes használatban, károsanyag-kibocsátása 100g/ CO2. Az új kismotor nemcsak csendes járásával tűnik majd ki, hanem a már alacsony fordulatszámon elérhető nyomatékkal, amely egységesen 170 newtonméter, 1800/percnél.
Ezek mellett kapható az új Opel Corsa 1,2 és 1,4 literes négyhengeresekkel is. Újdonság a programban az 1.4-es benzines turbó, amely 74 kW/100 LE és 1850 - 3500/percnél kifejtett 200 newtonméter leadására képes – ez a hajtóműválaszték legjobbja. Szintén Euro 6-osra átdolgozott két 1.3 CDTI dízel (55 kW/75 LE és 70 kW/95 LE) egészíti ki a palettát. A Corsa piaci bevezetésekor legtakarékosabb dízelváltozat – 70 kW/95 LE, ötfokozatú sebességváltó és fékezési energia-visszanyerő rendszer – CO2-kibocsátása csupán 85 gramm per kilométer, kombinált fogyasztása pedig 3,2 liter, amivel az A+ hatékonysági kategóriába tartozik (VO [EG] Nr. 715/2007).
Szerepet játszanak a komfortban és a kis fogyasztásban az új sebességváltók is: a benzines turbókhoz új, kompakt hatfokozatú jár, minimális belső súrlódással. Kisautókban eddig ismeretlen kényelmet a hatfokozatú automata valósít meg, de simán kapcsolgat az Easytronic 3.0 robotváltó is az 1.4 literes benzines motorral (66 kW/90 LE), kiváló fogyasztással (4,7l/100km, 110g/km CO2). Az Easytronic egyesíti az automata komfortját a manuális váltó hatékonyságával, és kiváló alternatívát nyújt az árérzékeny, de automatát kedvelő vásárlóknak.
Stílusos: Opel designfilozófia, takaros belső tér, új IntelliLink
Vonzóbb lett a Corsa stílusa is. Dinamikus sziluettje, szoborszerű formája és precíz részletei az Opelre jellemző designfilozófiát tükrözik. Áttervezett frontjának elegáns, szárny-alakú fényszórója, ledes nappali világítása, trapéz-hűtőmaszkja és a nagy villámemblémát büszkén viselő domináns krómléce magára vonja a figyelmet. Nyúlánkabb és atletikusabb lett a hátsó rész is. A 4,02 méteres kocsi öt személynek nyújt kényelmes férőhelyet – sportos három- és családbarát ötajtós kivitelben egyaránt.
Belül megkapó az anyagok és a kidolgozás minősége. Látványos, egyben letisztult a vezetőhely, amelyet kívánságra ellátnak az IntelliLink infotainment rendszer hétcolos, színes érintőképernyőjével is. Ez hozza be az Apple iOS és az Android okostelefonok világát a remekül kapcsolódó Corsába. Az autós olyan alkalmazásokat használhat, mint a navigációs BringGo, a rádió- és podcast-világvevő Stitcher és Tune-In, illetve a Siri Eyes Free hangvezérlés, amellyel sms-eket lehet diktálni, vagy e-maileket felolvastatni.
Asszisztencia: modern rendszerek fokozzák a komfortot és a biztonságot
„Olyan élményt akarunk nyújtani a Corsával, amely kiemeli a kategóriában komfort és biztonság terén“, mondja Dr. Karl-Thomas Neumann. „Ezért ilyen sok benne az új technika.“ A széria City-mód például gombnyomásra teszi könnyűvé a kormányzást kis sebességnél, a szintén alapfelszerelés emelkedőn elindulási asszisztens pedig két másodpercig nem engedi visszagurulni az autót.
Egyébként is sok olyan kellemes opciót kínál az új Opel Corsa, amely csak nagyobb kocsikból volt ismerős. Az automatikusan kormányzó továbbfejlesztett parkolóasszisztens gombnyomással aktiválható, ultrahangos érzékelőivel felismeri az alkalmas üres helyet, kiszámítja a szükséges manővert, és beáll a járdához képest merőlegesen vagy párhuzamosan. Mindig hozzá tartozik a holttér-figyelmeztető, amely szintén ultrahanggal tapogatja le az autótól balra és jobbra eső háromméteres területet, nincs-e ott a vezetőnek láthatatlan akadály. Ha másik jármű érkezik oda, jelzőfény villan fel a megfelelő oldali külső tükörben. Tovább fokozza a biztonságot a második generációs Opel frontkamera jelzőtábla-felismerője, távfény- és sávtartó asszisztense, valamint követési távolság jelzője és ütközésveszély-figyelmeztetése. Ezen felül a Corsa elérhető Bi-Xenon világítással is, amely a kanyarfényszórót is magában foglalja.