DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek

Gálaesten díjaztuk az ország legjobb autóversenyzőit

Szombaton a TOP50 Autósport gála keretein belül mutattuk be a friss Autósport évkönyvet, egyúttal Magyarország legjobb versenyzőit is díjaztuk - értékelések, galéria és videó az eseményről.

Nem csak a sportrajongók számára nagy öröm, ha egy hazai versenyző világbajnoki, vagy Európa-bajnoki címet nyer. Magyar sportolók már nagyon sok sportágban értek el világra szóló sikereket, de az elmúlt években az autósportok terén egyre többször jutnak a csúcsra. Évről évre többen vannak, és még többen azok, akik ott toporognak a siker kapujában. Róluk szól a TOP50 magyar autóversenyző, ami 2017-ben már nem csak egy lista, hanem egy ünnepélyes díjátadó is.

Az Autósport és Formula Magazin évek óta havi rendszerességgel tudósít a hazai és nemzetközi autóverseny-sorozatok eseményeiről, történéseiről. Amikor véget ér egy-egy szezon, a szerkesztőség munkatársai is elkészítik a maguk számvetését, milyennek is látták az adott évadot. Ez vezetett az Autósport évkönyv megjelenéséhez, az eleinte csak fejben összeállított tartalmat érdemes volt kézzelfogható formátumban másokkal is megismertetni.

A szerkesztők az elmúlt években a versenyszezonok összesítésekor arra lettek figyelmesek, hogy egyre többször magyar versenyző, vagy csapat neve is bekerül a globális, vagy kontinentális listákba, és sokszor a legtetejére. Amikor már az ő felsorolásuk is csak több sorban fért el, merült fel a gondolat, hogy érdemes lenne összeállítani a TOP50 magyar autóversenyző listáját. Ebbe nem csak a nemzetközi porondon eredményes versenyzők, hanem azok a hazai bajnokok, vagy még nem bajnokok, de tehetségek kerülhetnek bele, akik olyasmit értek el a maguk kategóriájában, ami túlmutat az eredményeken. Az első ilyen felsorolás összeállítására 2015-ben került sor, méghozzá az Autósport és Formula Magazin különkiadványában, az Autósport Évkönyvben megjelentetve.

A 2017-es év TOP50 magyar autóversenyzőjét már nem csak felsorolja, bemutatja és megszólaltatja a kiadvány, hanem egy ünnepélyes díjátadó során ismeri el teljesítményüket. Az eseményre 2017. december 9-én, szombaton este került sor a Boscolo Hotel (New York Palota) Róma különtermében.

A TOP50 magyar autóversenyző mellett jelen volt többek között Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke, Baumgartner Zsolt, F1-es pilóta és a hazai autósport legjelesebb versenyszervezői, csapatainak képviselői. A gálaest díszvendége Jean Alesi, a Ferrari futamgyőztes legendája volt, akit fia, Giuliano Alesi, a Ferrari akadémistája kísért el Budapestre.

A Norbik korszaka

Nem lehet az aktuális divat következményének tekinteni, hogy hirtelen a Norbert keresztnév lett az, amit több, egyszerre sikeres magyar autóversenyző is visel, hiszen nem egy korosztályba, „évjáratba”  tartoznak, de mégis így alakult: Michelisz Norbert, Kiss Norbert, Nagy Norbert, Herczig Norbert…

A tavalyi évet megismételve a TOP50 lista élén idén is Michelisz Norbert végzett.

Michelisz Norbert, WTCC-pilóta

„Amikor először beleültem a Hungaroringen a kupás Suzukiba, azt sem tudtam, merre van az előre. Hiába volt az addigi szimulátorozás, a valóság azért más volt. De akkor elhatároztam, lépésről lépésre tanulva fel fogok jutni a valóságban is a csúcsra. Már a Hondás gyári szerződés is egyfajta csúcs, hiszen annál, hogy egy világbajoki sorozatban szereplő gyári csapat „főállású” pilótája legyen egy versenyző, többet nem lehet elérni. Persze a szurkolók megkülönböztetik az egyes versenysorozatokat, de az FIA-vb, és azon belül egy gyári csapat mindenképpen a csúcs.”

A képzeletbeli dobogó másorik fokára Tassi Attila, TCR-pilóta állhatott, míg a harmadik hely Szabó Krisztiáné lett, aki kétszeres ralikrossz Európa-bajnok. A lista negyedik helyezettje Kiss Norbert, kétszeres kamion Európa-bajnokunk, aki idén a harmadik helyen végzett a sorozatban.

 „Álmainkban sem gondoltuk volna a Tankpool24 Teammel, hogy már 2017-ben is elérhető közelségbe kerül az Európa-bajnoki cím, amelyért nem csak hogy versenyben voltunk, hanem szinte el is értük. A futamgyőzelmekkel bebizonyítottuk, hogy a csapat képes a kiemelkedő teljesítményre, ott vagyunk a legjobbak között, és jó úton haladunk a végső cél elérése felé!”

A TOP50 lista 5. helyezettje: Herczig Norbert, abszolút magyar ralibajnok, míg a 6. Nagy Norbert, ETCC második helyezett pilóta:

„Három abszolút bajnoki címet nyerni egymás után eddig csak olyan legendás versenyzőknek sikerült, mint Ferjáncz Attila, Ranga László és ifj. Tóth János. Közéjük tartozni nagyon különleges érzés, különlegesebb, mint amit a bajnokságok megnyerésekor éreztem. A Skoda Rallye Team Hungarynél viszont úgy gondoljuk, hogy most érkezett el az idő arra, hogy a hazai pályákat felváltsák a külföldiek, és így nem a negyedik magyar bajnoki cím megszerzését, hanem a Rali Eb-n való minél eredményesebb szereplést tűzzük ki célul 2018-ra és 2019-re.”

 „Az előző évhez hasonlóan idén is végig harcban voltam a dobogóért és erre büszke vagyok. Sikerült elérnem, hogy egy fokkal feljebb lépjek az ETCC-dobogón egy olyan bajnokságban, ahol igaz lehetne nagyobb a létszám, viszont sokak szerint látványosabb, izgalmasabb futamaink vannak, mint a WTCC-nek. Eltökélt célom, hogy Európa-bajnok legyek!”

Bethlen Tamás, kiadóvezető-főszerkesztő

„Az Autósport Évkönyv 2017 több kötet egyben, egyrészt a TOP50 nemzetközi és magyar autóversenyzőt mutatja be, másrészt közel 250 oldalon összefoglalja a 2017-es év legkiemelkedőbb eseményeit. Az idei lista összeállítása sem volt könnyebb feladat a tavalyinál, de ugyanazt a módszert alkalmaztuk. A szerkesztőség minden tagja írt egy saját rangsort, majd ezt ötvöztük néhány külső szakértő és weboldalunk látogatóinak véleményével, így született meg – objektív szempontok alapján – a végeredmény. Ez után már „csak”  a legjobbak méltó megünneplésének és elismeréseik átadására alkalmas helyszín megtalálása volt a feladat, de a Boscolo Hotel révén igazán elegáns és az esemény rangjához méltó környezetben kerülhetett sor minderre.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: