Hiszen azoknak, aki a régebbi technikáért rajonganak ott voltak a Ladák, akik a friss, erősebb versenygépekért vannak oda, azoknak ott voltak a több száz lóerős driftautók. A Ladák időre, míg a drift pilóták „látványra” mentek, így soha egy percre sem unatkozott senki sem.
Szombaton 60 jó öreg, cirilbetűkben gazdag vas mérte össze tudását egy körversenyen, vasárnap pedig jöhetett az igazi ínyencség: a Lada Gála, amelyre összesen 27 pilóta, a Ladások krémje került meghívásra.
Igen népes volt a drift versenyzők mezőnye is, hiszen a magyar pilóták mellett román és szlovák versenyzők is érkeztek erre a futamra, hogy meghódítsák a máriapócsi katlant. Street kategóriában 19 pilóta állt rajthoz, és egy nagyon tehetséges versenyző állhatott fel végül a dobogó legfelső fokára.
A Street kategória legjobb négy helyezettjei ők lettek:
1. Lovász Gábor
2. Ionescu Horia
3. Kálmánci Balázs
4. Jacsó Péter
Nem volt könnyű dolguk a Semi-Pro pilótáknak sem, hiszen a 11 magyar induló mellett 5 külföldi driftversenyző is rajthoz állt. Ezen a hétvégén Semegi Józsefet nem lehetett megállítani, a nézők még az esti pro futamok alatt is az ő nevét kántálták. A Semi-Pro kategória végeredménye a következő lett:
1. Semegi József
2. Ramona Rusu
3. Kiss András
4. Helgert Tamás
A magyar profi pilótákat olyan versenyzők hívták ki, mint az M6-tal induló szlovák Norbert Kovacik, vagy a Skyline volánja mögött ülő Podar Alexandru. Az est „őrültje” cím a Lengyelországból érkezett Marcin Banowiczé, akit a kvalifikáció alatt az utolsó kanyarban a laza 100 km/h feletti sebességről csak a gumifal lassított le. Szerelői a döntőkre összekalapálták az autót, így maradt bőven izgalom az utolsó pillanatokra is. Marcinnak egyre jobban elgurult a gyógyszere, egyre jobban ráesett ellenfeleire, nem érdekelte, hogy lát-e a füsttől, ő csak menetelt előre.
A TOP16-ban három magyar kiváló pilóta képviselte kis hazánkat: a kompresszorral, etanollal erősítő, első helyre kvalifikáló Temesvári Péter, a második helyre kvalifikáló nagy kedvenc, Grózinger Zsolti és a Drift Monkey Team tagja, a kőkemény Suprával támadó Ládi Attila.
Temesvári Pétert épp Ládi Attila ejtette ki még a TOP8 csaták során. Peti a második csata utolsó méterein teljesen érthetetlen módon egyenesen haladt, így tálcán kínálta a továbbjutást az egész nap nagyon precízen és agresszíven autózó Ládi Attilának.
Ládi Attilától épp a finoman őrült Marcin Banowicz vette el a döntőbe jutás lehetőségét. Banowicz követőként szinte rátapadt Attilára, aki a fordított felállás során több hibát is vétett. Attila sajnos a dobogóra nem állhatott fel, ugyanis a harmadik helyért vívott csaták során a szlovák Norbert Kovacik bizonyult jobbnak. Ládi Attila sokszor látványosan beszúrt Norbert Kovacik mellé, azonban emiatt párszor kiegyenesedett és hibázott. De sebaj, újabb értékes pontokkal gazdagodott a Drift Monkey Team tagja.
Grózinger Zsoltira kemény csata várt a döntőben, de ő ismét nem talált legyőzőre. Marcin Banowicznak épp az agresszivitása lett a veszte, ugyanis annyira ráesett Zsoltira, hogy az ütközés elkerülése érdekében el kellett vennie a gázt és ezzel bebutult, kiesett a driftből. A hétvége legjobbjainak sorrendje így a következőképpen alakult:
1. Grózinger Zsolt
2. Marcin Banowicz
3. Norbert Kovacik
4. Ládi Attila
A szezon véget ér még iskolakezdés előtt, de ne búsuljatok, hiszen a következő futam nem más lesz, mint a sokak által olyannyira várt Trackwood. A máriapócsi nézők közül páran megmutatták, hogy mennyire várják már a nemzetközi mezőnyt felvonultató versenyt: meztelen felsőtestükre egy-egy betűt pingáltak diszperzittel, így írva ki a TRACKWOOD feliratot.
A naptárba már most véssétek be: 2015. augusztus 21-22. Trackwood – Máriapócs, ahol a magyar pilóták és az EEDC mezőny legjobbjai mérik majd össze tudásukat. Egy jó tanács: a Trackwoodot ne hagyd ki, soha!