DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Hamilton és Rosberg csapata az Extreme-E szombati legjobbjai

Nico Rosberg és Lewis Hamilton csatája az Extreme-E-ben éledt újra! Egyelőre a két F1-es világbajnok csapata a leggyorsabb a sivatagban: Johan Kristofferssonék időbüntetése után Sebastien Loebék nyerték az időmérőt.

Szombaton a két fordulóból álló időmérőt tartották a szélsőséges körülmények között versenyző Extreme-E történetének első hétvégéjén. A helyszín a szaúd-arábiai Al-Ula, ahol egy 8,8 kilométeres zárt pályát alakítottak ki a sivatagban, amely homokos és köves szakaszokat és egy nagy lejtőt is tartalmaz. A sorozatnak azonban a start előtti napokban változtatnia kellett a szombati lebonyolításán, miután az alapító Alejandro Agag elmondása szerint kiderült, hogy az autók a vártnál több port vernek fel maguk mögött. Az eredeti tervet, miszerint már az időmérőn is egymás ellen, 4-5-ös csoportokban csapnának össze az autók, emiatt egyéni menetekre módosították, így végül mégis az időeredmény számított. Szombat délelőtt és délután is egy-egy időmérőt tartottak, mindkét alkalommal a csapatok férfi és női versenyzőjének is egy-egy kört kellett megtennie, a pilótacserét az első kör végén a váltózónában ejthették meg. Egy kört nagyjából 4 perc és 45 másodperc alatt lehetett a leggyorsabban teljesíteni.

Bár a pálya valamelyest lassult délutánra, az erőviszonyok az élen elég hamar kirajzolódtak. Ilyen körülmények között és az Odyssey 21 terepautóval azok a versenyzők mozognak otthonosabban, akik komoly ralis, ralikrosszos vagy terepralis előélettel rendelkeznek, történetesen pedig Lewis Hamilton és Nico Rosberg csapata tűnik a legkomplettebbnek ebből a szempontból, amit szombaton bizonyítottak is. Az X44-ben a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb és a többszörös Dakar-résztvevő, idén szakaszt is nyerő Cristina Gutierrez alkotják a pilótapárost, míg a Rosberg X Racingben a háromszoros WRX-bajnok Johan Kristoffersson és az ausztrál ralibajnokság 2016-os győztese, Molly Taylor.

Mindkét időmérőn ez a két csapat diktálta a tempót, Kristofferssonék mindkét alkalommal nagyjából öt másodperccel voltak gyorsabbak Loebéknél a két kör több mint 10 perces összideje során. Végül mégis Loebék lettek a nap nyertesei, mivel délután Rosberg csapata 60 másodperces időbüntetést kapott a váltózónában való gyorshajtásért. Ezzel is csak a harmadik helyre estek vissza Carlos Sainz és Laia Sanz mögé, a többiek ugyanis még komolyabb problémákkal szembesültek. Az Acciona Sainz csapat párosának teljesítménye annak fényében is elismerésre méltó, hogy idősebb Sainz a pénteki shakedownon történt meghibásodás miatt korábban egyszer sem tudott végigmenni a pályán, a motorversenyző Sanz pedig még tapasztalatlannak számít négy keréken. 

x44_1



A harmadik F1-es világbajnok csapata, a maga is volánt ragadó Jenson Button, oldalán Mikaela Ahlin-Kottulinskyvel például csőstül kapta a bajt: délelőtt megállt az autó a svéd hölgy alatt, aminek újraindításával sok időt veszítettek, délután pedig a váltáskor hibáztak duplán: a sebességlimit átlépése és Button túl korai indulása miatt összesen 175,5 másodperces büntetést szedtek össze, de ezzel is a döntőre esélyt jelentő 6. helyen maradtak a kilenc csapat közül, mivel három autó nem is tudott odaállni a délutáni rajthoz.

Délelőtt két nagy baleset történt: a Veloce Racinggel Stephane Sarrazin borult, az Abt Cuprával Claudia Hürtgen pedig még ijesztőbb szaltózást mutatott be, miután oldalra csúszott az autója. Mindketten sértetlenül szálltak a roncsból, amiket azonban délutánra nem sikerült helyrehozni csapataiknak. A Chip Ganassi Racinget pedig műszaki gondok hátráltatták a pénteki shakedownon történt baleset után: az első időmérő jó részét kormányszervó nélkül volt kénytelen teljesíteni Kyle LeDuc és Sara Price, délután pedig nem tudtak kiállni a második menetre.

Vasárnap azonban új elem érkezik a küzdelembe, hiszen a három részre osztott időmérőn és a döntőn egyaránt 3-3 autó fog versenyezni egymás ellen, egyidejű indítással. A döntőbe az időmérő első három helyezettje közül (X44, Acciona Sainz, Rosberg) kettő, a második három helyezett közül (Andretti United, Hispanio-Suiza, JBRX) pedig egy autó jut be.

Pontokat már az időmérő eredményei után is osztottak (a győztes 12 egységet kapott), a nagyobb mennyiségért azonban vasárnap hajthatnak majd az egységek: a döntő három helyezettje 25, 19, 18 pontban részesül, de még a szombati leggyengébb hármas küzdelmében, a Shootoutban is a pontok jelentik majd a tétet. 

Vasárnap az elődöntők közép-európai idő szerint 8:00-kor, a dőntő pedig 12:00-kor startol.

 

Az időmérő végeredménye:

Clipboard01

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: