Te vagy a legfiatalabb orosz versenyző a GT Open történetében és ez az első nemzetközi bajnokságod. Milyen benyomásaid vannak eddig?
Az élmények felejthetetlenek és az érzelmek egészen elsöprők – most valóra válik minden, amiről régóta álmodok. A Formula-1-es pályákon GT3-as autókkal való vezetés számomra hatalmas siker, főleg ilyen fiatalon. És természetesen a versenyzők szintje itt jóval magasabb, mint a Forma-4-ben, amelyben tavaly vettem részt. Ez itt egy teljesen „más liga”, és ez csak mindent érdekesebbé tesz!
Az első GT Open versenyemre Magyarországon, a Hungaroringen került sor, és bár számos hibát elkövettem, nagy örömömre szolgált, hogy egy teljesen új bajnokságban és autóosztályban versenyezhettem. Hálás vagyok mindenkinek, aki támogatta és segített abban, hogy mindez megvalósuljon.
A GT első két szakaszát már teljesítetted. Mik voltak az eddigi tapasztalataid? Milyennek látod a fejlődésedet a GT Open bajnokságon?
Általánosságban minden futamon észreveszem a haladásomat - jobban érzem az autót és a pályát, és ez tükröződik az eredményekben is. A versenyek után részletes elemzést készítünk, megbeszéljük a csapattal a hiányosságokat és a jó eredményeket, hogy minél előbb fejlesszem a képességeit és javítsam a csapat általános teljesítményét. Rendkívül hálás vagyok az AKM Antonelli csapatának, amelyet a Kaspersky támogat - szakmai munkájuk és segítségük nélkül ilyen rövid idő alatt nem tudtam volna ekkora előrelépést elérni.
Miben különböznek a GT3 autók a Formula 4-hez képest?
Ez két nagyon eltérő osztály - a tömeg és a motor teljesítményének nagy különbségei gyökeresen eltérnek egymástól, ezért ezeknek az autóknak a vezetési technikája is nagyon különböző. Nem könnyű alkalmazkodni, de az egész csapat azon dolgozik, hogy minél előbb hozzászokjak a GT3-hoz. És úgy tűnik, haladok is. Már a második szakaszban [[2. forduló, Paul Ricard]] jobban megértettem, hogyan viselkedik az autó, hol és hogyan tudok javítani a kanyarokban és más szakaszokon. Mindezt együtt elemezzük a szerelőkkel, csapattársammal, Alekszandr Moiseevvel, a menedzserekkel és csapat többi tagjával.
Hogyan kerültél be az AKM-be és kaptál támogatást a Kasperskytől? Egy csapatban vagy egy nálad tapasztalt pilótával, milyen érzés ez?
Tavaly december óta ügynökömmel tárgyalásokat folytattunk a Kasperskyvel - a Forma-4-ben elért sikereim miatt figyeltek fel rám, és úgy döntöttek, hogy támogatnak. Nagyon hálás vagyok a Kasperskynek és az AKM Antonelli csapatának, amiért hittek bennem és esélyt adtak, hogy nemzetközi szinten bizonyíthassak.
Az, hogy egy csapatban kell egy tapasztaltabb pilótával teljesítenem, nagyon fontos és kétségtelenül hasznos számomra, nagyon sokat tanultam Alekszandr Moiseevtől - hogyan kell vezetni egy autót, és hogyan kell megfelelően beállítani az igényeimhez, hogyan hozzuk ki a lehető legjobb eredményt a pályán, milyen dolgokra kell figyelni, és még sok minden másra.
Szerinted mi a legnagyobb erősséged a versenyzésben?
Úgy gondolom, hogy a fő erősségem a pályán az, hogy nem félek a küzdelemtől – jól támadok és védekezek. Esőben is jól és magabiztosan érzem magam a nedves pályán.
Ugyanakkor tisztában vagyok azzal, hogy még sokat kell tanulnom, és versenyzőként a közeljövő fő feladata a sportolói lehetőségek kiaknázása, hogy a csapattal együtt megnyerjem a GT Open bajnokságot.