Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 22. csütörtök
Egyéb

Interjú: Alexey Nesov, a GT Open legfiatalabb versenyzője

„Az élmények felejthetetlenek és az érzelmek egészen elsöprők – most valóra válik minden, amiről régóta álmodok. A Formula-1-es pályákon GT3-as autókkal való vezetés számomra hatalmas siker...”

Te vagy a legfiatalabb orosz versenyző a GT Open történetében és ez az első nemzetközi bajnokságod. Milyen benyomásaid vannak eddig?

Az élmények felejthetetlenek és az érzelmek egészen elsöprők – most valóra válik minden, amiről régóta álmodok. A Formula-1-es pályákon GT3-as autókkal való vezetés számomra hatalmas siker, főleg ilyen fiatalon. És természetesen a versenyzők szintje itt jóval magasabb, mint a Forma-4-ben, amelyben tavaly vettem részt. Ez itt egy teljesen „más liga”, és ez csak mindent érdekesebbé tesz!

Red Bull Ring 13.09.2020



Az első GT Open versenyemre Magyarországon, a Hungaroringen került sor, és bár számos hibát elkövettem, nagy örömömre szolgált, hogy egy teljesen új bajnokságban és autóosztályban versenyezhettem. Hálás vagyok mindenkinek, aki támogatta és segített abban, hogy mindez megvalósuljon.

A GT első két szakaszát már teljesítetted. Mik voltak az eddigi tapasztalataid? Milyennek látod a fejlődésedet a GT Open bajnokságon?

Általánosságban minden futamon észreveszem a haladásomat - jobban érzem az autót és a pályát, és ez tükröződik az eredményekben is. A versenyek után részletes elemzést készítünk, megbeszéljük a csapattal a hiányosságokat és a jó eredményeket, hogy minél előbb fejlesszem a képességeit és javítsam a csapat általános teljesítményét. Rendkívül hálás vagyok az AKM Antonelli csapatának, amelyet a Kaspersky támogat - szakmai munkájuk és segítségük nélkül ilyen rövid idő alatt nem tudtam volna ekkora előrelépést elérni.

Nesov Moiseev - Red Bull Ring 13.09.2020

Miben különböznek a GT3 autók a Formula 4-hez képest?

Ez két nagyon eltérő osztály - a tömeg és a motor teljesítményének nagy különbségei gyökeresen eltérnek egymástól, ezért ezeknek az autóknak a vezetési technikája is nagyon különböző. Nem könnyű alkalmazkodni, de az egész csapat azon dolgozik, hogy minél előbb hozzászokjak a GT3-hoz. És úgy tűnik, haladok is. Már a második szakaszban [[2. forduló, Paul Ricard]] jobban megértettem, hogyan viselkedik az autó, hol és hogyan tudok javítani a kanyarokban és más szakaszokon. Mindezt együtt elemezzük a szerelőkkel, csapattársammal, Alekszandr Moiseevvel, a menedzserekkel és csapat többi tagjával.

Hogyan kerültél be az AKM-be és kaptál támogatást a Kasperskytől? Egy csapatban vagy egy nálad tapasztalt pilótával, milyen érzés ez?

Tavaly december óta ügynökömmel tárgyalásokat folytattunk a Kasperskyvel - a Forma-4-ben elért sikereim miatt figyeltek fel rám, és úgy döntöttek, hogy támogatnak. Nagyon hálás vagyok a Kasperskynek és az AKM Antonelli csapatának, amiért hittek bennem és esélyt adtak, hogy nemzetközi szinten bizonyíthassak.

Free Practice - Red Bull Ring 13.09.2020

Az, hogy egy csapatban kell egy tapasztaltabb pilótával teljesítenem, nagyon fontos és kétségtelenül hasznos számomra, nagyon sokat tanultam Alekszandr Moiseevtől - hogyan kell vezetni egy autót, és hogyan kell megfelelően beállítani az igényeimhez, hogyan hozzuk ki a lehető legjobb eredményt a pályán, milyen dolgokra kell figyelni, és még sok minden másra.

Szerinted mi a legnagyobb erősséged a versenyzésben?

Úgy gondolom, hogy a fő erősségem a pályán az, hogy nem félek a küzdelemtől – jól támadok és védekezek. Esőben is jól és magabiztosan érzem magam a nedves pályán.

Ugyanakkor tisztában vagyok azzal, hogy még sokat kell tanulnom, és versenyzőként a közeljövő fő feladata a sportolói lehetőségek kiaknázása, hogy a csapattal együtt megnyerjem a GT Open bajnokságot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?