DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Japánban versenyautók merészkedtek a pályára!

Ebben a kényszerszünetben a technikai sportok iránt vágyakozók a legkisebb dolgoknak is tudnak örülni, és oly sok törlés után végre érkezett egy biztató jel: élő sportesemény zajlott a Super Formula fuji tesztjén.

ET3O7uxXQAADauS



Japánban talán az elsők között indulhat újra az autósportélet, elvégre az ország a Kínához való közelsége miatt korán belekeveredett a koronavírus-járványba, máig feljegyzett „csupán” 1128 fertőzöttje és az ezáltali 42 elhalálozás pedig bizakodásra okot adó mutatónak tűnik egy 127 milliós lakosságú országtól.

Japán elsőszámú formulaautós sorozata, a Super Formula azért versenyezni még nem fog egy darabig: korábban már elhalasztották a suzukai szezonnyitót, egy héttel ezelőtt pedig a Fujiba kitűzött második fordulót is, így jelen állás szerint május 17-én az Autopolis adhat otthont az első futamnak.

A felkészülés viszont addig sem áll, mert ugyan a március 9-10-i suzukai teszt szintén a halasztás sorsára jutott, ám a Fujiba tervezett kétnapos gyakorlás most menetrendszerűen megkezdődött, így az utóbbi hetekben virtuális versenyautók látványán tengődő rajongók végre igazi motorhangokat hallhatnak (még ha négyhengeres, kétliteres Hondák és Toyoták is, a hang azért egész kellemes), igazi versenyzőket láthatnak egy igazi pályán – a kamerák ugyanis nem hiányozhattak Fujiból. Az eseményt a járványügyi intézkedéseknek megfelelve zártkapussá tették, noha a felvételek szerint az 1-es kanyarnál lévő lelátón azért helyet foglalhatott néhány néző.

A mezőny zömét kitevő japán versenyzők mellett néhány külföldi újoncnak ez a teszt adott lehetőséget a bemutatkozásra, köztük az eddig az európai F3-as szinten pallérozódó Jüri Vipsnek, az itteni szerepvállalását frissen bejelentő Sergio Sette Camarának és a sorozat első női versenyzőjének, Tatiana Calderonnak. A nap első megforgásáért éppen a kolumbiai hölgy volt felelős, annak következtében, hogy a kivezető körén meghibásodott a gázpedálja. Nem sokkal ezt követően Kamui Kobayashi csúszott ki a 2-es kanyar kijáratánál, autója sérülései miatt pedig a délelőtti szakaszban már nem is tudott visszatérni a pályára.

Végül a délelőtti és a gyorsabb időkkel szolgáló délutáni periódusban is az első futamgyőzelmét tavaly megszerző Ryo Hirakawa bizonyult a leggyorsabbnak az Impul Toyotájával. A TOM’S Toyotánál vezető címvédő, Nick Cassidy a mezőny második felében kezdett, ahogy az újoncok is – csak Vips ugrott fel délután néhány tizedre az etalonnak számító köridő mögé.

De nézzük inkább a tesztről készült videókat, mert még ha ez az alábbi csak álló kamerákból is mutatja a történéseket, a jelen helyzetben akkor is igazi kincs, hogy versenypályán köröző versenyautókat láthatunk. Reméljük, egyre sűrűbben lesz mostantól ilyen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: