DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Egyéb

A csapat, amelynek a műhely a karanténja

Amikor egyetlen autósport-bajnokság sem tudja, mikor kezdheti meg a versenyzést, az olasz csapatok mozgástere pedig különösen korlátolt, Antonio Ferrari LMP3-as gárdája megtalálta a módját, hogyan folytassa a munkát.

Ritkán foglalkozunk a European Le Mans Series, a kontinens hosszútávú-bajnokságának szereplőivel, de most érdemes, amikor az LMP2-es és LMP3-as autókkal versenyző Eurointernational csapat most egy kis színt és motivációt visz az olasz autósportéletbe. A koronavírus-járvány miatt már két hete veszélyhelyzetet hirdető és önmagát teljes zárlat alá helyező Olaszországban kevés cég van, amely zavartalanul tudja folytatni a munkát: például az F1-es Ferrari is nehezebb helyzetbe került, mint az Angliában állomásozó riválisai, amelyek gyárainak üzemelésére továbbra sem vonatkoznak állami korlátok.

IMG_6960



A barcelonai és a monzai fordulók elhalasztásával az ELMS szezonja talán a július 19-i Paul Ricard-i futamig meg sem kezdődik, de az Eurointernational csapatvezetője, Antonio Ferrari nem bírta a várakozást, s megtalálta a módját annak, hogy dolgozhasson a Ligier JS P230 Nissan LMP3-as modell felkészítésén: négy alkalmazottjával együtt beköltözött a Milánótól nagyjából 50 kilométerre található novarai műhelybe.

„Itt nálunk minden üzlet zárva van, és csak néhány vállalkozás teheti meg, hogy működjön. Én Milánóban élek, de a gyárunkba költöztem, hogy ne kelljen utaznom. Néhány szerelő velem tartott, és most itt lakunk” – idézi Ferrarit az Endurance-info. „Nem adjuk fel, de tudjuk, hogy hosszú időre kell berendezkednünk, és egy darabig nem lesz ugyanolyan az élet, mint korábban. Már azóta ebben a koronavírus-helyzetben élünk, hogy visszatértünk Thaiföldről.”

A csapat ugyanis idén már túl van egy komoly sikeren, hiszen februárban ért véget az Asian Le Mans Series, amelyben megnyerte az LMP2 Am kategóriát. Az ott használt autó, a Ligier JS P217 Gibson jelenleg még úton van vissza Olaszország felé, legközelebb pedig a szeptemberre átütemezett Le Mans-i 24 óráson tervezik használni, ahol szintén beneveztek az LMP2-es kategóriába.

„Áprilisban még több munkánk lesz, amikor a felszerelésünk visszaérkezik Ázsiából. Mindent rendbe kell szednünk addigra, amikor beindul az európai Le Mans-sorozat. Most abban reménykedünk, hogy májusban már tesztelhetünk” – adott hangot optimizmusának a csapatfőnök, akinek eddigi egyetlen igazolt versenyzője a 2020-as szezonra az F1-es sztártervező Adrian Newey fia, Harrison Newey.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: