Ebben a cikkben megmutatjuk a környezetvédelem kommunikálásával kapcsolatosan tipikusnak számító hibákat a cégek részéről, egyúttal hasznos tanácsokat adunk az elkerüléshez is.
Mindenképp érdemes állást foglalnunk a kérdésben
Higgyük el, hogy az Y és Z generációs munkavállalók döntésénél igenis fontos szerepet játszik a környezetvédelem kérdése. Ők már csak az általuk fontosnak vélt elvek miatt sem szeretnének olyan cégnél dolgozni, akinek a tevékenysége ártalmas a természetre nézve.
Ellenben büszkén mesélik a barátaiknak, ha a munkáltatójuk nyitott a zöld megoldások felé. Mindenképp vonzók lehetünk tehát a tehetséges és a fenntartható működést fontosnak tartó jelöltek szemében, ha a vállalat által fontosnak tartott értékeket kommunikáljuk is a külvilág felé.
A cégnél meglévő folyamatok legyenek összhangban a hangzatos kijelentésekkel
A potenciális munkavállalókat nem ejtették a fejükre, ezért roppant gyorsan képesek megneszelni a turpisságokat. Ezért arra is rá fognak jönni, ha a környezetvédelemmel kapcsolatos kommunikációnk köszönő viszonyban sincs a belső folyamatokkal.
Igyekezzünk tehát rendbe tenni minden olyan elemet a szervezeten belül, aminek a hatására indokolatlanul nagy lesz az ökológiai lábnyomunk. Ha kell, akkor alapítsunk külön csapatokat az észszerű megoldások kidolgozására.
A pozitív irányba tett lépésekkel kettős célt is szolgálhatunk. Egyrészt vonzóbb munkahely leszünk a fiatal munkavállalók szemében, másrészt néhány kisebb vagy nagyobb lépést a környezetvédelem nemes ügyének érdekében is megteszünk.
A környezetvédelem fontosságának a harsogásával ne akarjunk más hiányosságokat elfedni
Komoly hiba, amikor egy munkáltató csak divatból hirdeti magáról nagy hangon a zöld működést. A potenciális új dolgozó előbb vagy utóbb úgyis rá fog jönni, hogy a fák ültetése, a szemétszedés vagy a műanyag poharak száműzése csak szemfényvesztés.
Az irodában uralkodó negatív légkör, a megfelelő vezetés hiánya, az alacsony javadalmazás vagy a dicséret hiánya legalább annyira szennyezi ugyanis a munkahelyet, ahogyan egy olajkút képes szennyezni a tengervizet.
A környezetvédelmi törekvések kommunikálása működhet hatékony eszközként, de csak mértékkel használva. Egyúttal arra sem alkalmas, hogy örökké elfedjen más hiányosságokat. A munkavállalók ugyanis akkor szeretnek majd nálunk dolgozni, ha értékeljük őket és megteremtjük számukra az ideális feltételeket.