DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Először Európában lesz kapható a Supra GT4

A TOYOTA GAZOO Racing 2020 márciusában megkezdi a GR Supra GT4 forgalmazását Európában, majd augusztustól Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban/Ázsiában is értékesíti a modellt.

A TOYOTA GAZOO Racing megerősítette, hogy 2020 márciusában megkezdi ügyfélcsapatok számára fejlesztett versenyautója, a GR Supra GT41 európai forgalmazását. A jövő év augusztusától Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban és Ázsiában is megkezdődik az értékesítés. A TOYOTA GAZOO Racing nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az ügyfélsportra, hogy világszerte elérhetővé tegye rajongói számára a versenyzés élményét.

GR_Supra_GT4_2



A Toyota Motorsport GmbHTMGáltal kifejlesztett és gyártott GR Supra GT4 a TOYOTA GAZOO Racing legelső globális típusa, az idén debütált GR Supra alapjaira épül. A háromliteres, soros hathengeres, kettős megfúvású turbóval felszerelt motor – amelyhez hétfokozatú, kormányról is kapcsolgatható automata sebességváltó kapcsolódik – 320 kW2430 LE) leadására képes; hátsó kerekekeit mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművön át hajtja. A modellt Akrapovič kipufogórendszerrel szerelik fel, a kenőanyagokat a Ravenol szállítja. Az első légterelő és a hátsó szárny természetes rostokat tartalmazó kompozitból készül, hozzájárulva az autó alacsony, mindössze 1350 kilós2 össztömegéhez. Megmaradt a GR Supra utcai változat MacPherson első-és a multilink hátsó felfüggesztése, elöl és hátul KW lengéscsillapítókkal. Az autó Pirelli gumikon gurul, és a továbbfejlesztett fékrendszer elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergeket kap. A biztonság természetesen fontos, ezért a GR Supra GT4 könnyűszerkezetes acél karosszériájához nagyszilárdságú bukókeret csatlakozik, a hatpontos biztonsági öves versenyülések pedig az FIA-szabvány szerint készülnek. Bent egykijelzős szénszálas műszerfallal és kifejezetten a GT4-es versenyekre tervezett kormánykerékkel találkozunk. A GT4-es versenyautók értékesítésével és a hozzájuk kapcsolódó ügyfélszolgálattal (beleértve a pótalkatrészek forgalmazását és a műszaki támogatást is) foglalkozó vállalatok a különböző térségekben a következők: Európában a TMG, Észak-Amerikában a TRD U.S.A Inc. (TRD USA), Japánban és Ázsiában pedig a Toyota Customizing & Development Co., Ltd. (TCD). A modell tervezett ára 175 000 euró lesz (ez tartalmazza a forgalmi adót, a vámkezelés díját, a szállítási költségeket stb.).

GR_Supra_GT4_6

1 A privát ügyfélcsapatok a sorozatgyártott modellek módosított versenyautó-változatait vásárolják meg a gyártótól és ezekkel indulnak a versenyeken. A GT4-kategóriájú modelleket kizárólag a versenyek résztvevői számára értékesítik, azok nem kerülhetnek közúti forgalomba.

2 Az SRO által kifejlesztett BoP (Balance of Performance: teljesítmény-kiegyenlítés) függvényében változhat

A GR Supra GT4 értékesítésével foglalkozó cégek régiónként

Térség

Értékesítéssel és ügyfélszolgálattal foglalkozó cégek

Európa

TOYOTA Motorsport GmbH

Customer Motorsport

e-mail : tmgcs@toyota-motorsport.com

Észak-Amerika

TRD U.S.A., INC.

e-mail: trdusa.gt4@toyota.com

Japán/Ázsia

TOYOTA CUSTOMIZING & DEVELOPMENT Co.,Ltd.

TRD Business Div. Department No.1 Motor Sports Business Unit

e-mail: info_supragt4@toyota-cd.co.jp

A GR Supra GT4 műszaki adatai

Karosszéria

Hosszúság

4 460 mm

Szélesség

1 855 mm

Magasság

1 250 mm

Tömeg

1 350 kg

Felépítmény

Acélkarosszéria nagyszilárdságú bukókerettel az FIA-szabványnak megfelelően

Első splitter

Természetes rostot tartalmazó kompozit

Hátsó légterelő szárny

Természetes rostot tartalmazó kompozit

Üzemanyagtartály

ATL FT3 biztonsági tartály gyorstankoló rendszerrel (120 l)

Vezetőülés

OMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009)

Motor és erőátvitel

Típus

Soros hathengeres, kettős megfúvású turbóval

Lökettérfogat

2,998 cm3

Maximális teljesítmény

320 kW 430 LE*

különböző teljesítmények érhetők el a BoP-nak megfelelően

Maximális forgatónyomaték

650 Nm*

Motorirányítás

Magneti Marelli

Kipufogórendszer

Akrapovič katalizátoros

Kenőanyagok

Ravenol

Sebességváltó

Kormányról vezérelhető (“paddle-shift”) hétfokozatú automata váltó, hátsókerékhajtás

Differenciálmű

Motorsport-specifikációjú, részlegesen önzáró

Tengelyek

GKN motorsport-specifikációjú (nagy nyomaték)

Futómű, kormánymű és fékek

Első futómű

MacPherson

Hátsó futómű

Multilink

Lengéscsillapítók

KW gyártmányú, állítható, motorsport-specifikációjú

Kormánymű

Elektromechanikus rásegítésű, fogasléces

Fékek (elöl)

Brembo versenyfékek – hatdugattyús féknyergek, 390 mm átmérőjű acél féktárcsák

Fékek (hátul)

Brembo versenyfékek – négydugattyús féknyergek, 355 mm átmérőjű acél féktárcsák

Abroncsok (elöl/hátul)

305/660-18 / 305/660-18 (Pirelli)

Keréktárcsák

OZ ötlyukú 11 x 18 colos

Elektronika

Kipörgésgátló

alapfelszerelés

Motorsport-specifikációjú ABS

alapfelszerelés

8 colos vezetői kijelző

alapfelszerelés

Data logger

alapfelszerelés

Hátsó kamera

választható

Abroncsnyomás-ellenőrző rendszer

választható

Rugóút-érzékelők

választható

Kivilágított rajtszám

választható

Berendezések

Tűzoltórendszer

alapfelszerelés

Air Jack emelőrendszer

alapfelszerelés

Itatórendszer

választható

Homológ Endurance csomag

választható

*BoP-tól függően

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: