„Folyamatos innovációi révén tovább növeli vezető szerepét a vízijárművek piacán a Sea-Doo, a terv szerves része, hogy 2020-ra forradalmian új platformmal felszerelt modelleket hoznak forgalomba” – jelentették be a tengerparti prezentáción a márka munkatársai. Hogy az újítás pontosan mit jelent, azt jól szemlélteti az eredmény, miszerint a legújabb jet skik már nem ingatag szerkezetek, méreteikben, kényelmükben, stabilitásukban gyakorlatilag inkább már egy nappali szobához hasonlítanak. Persze egy olyan nappalihoz, amely a gázkar meghúzásával akár 300 lóerőt is a lakójára szabadít, és eszeveszett tempóban iramodik meg a legkülönbözőbb vízfelületeken.
A platform egy kiválóan konfigurálható fedélzettel kezdődik, amelybe beletartozik egy cserélhető utasülés is, amely az egyedül vezetők számára több helyet kínál. A Jet skik része a kiváló minőségű Bluetooth-hangrendszer, ráadásul a tárolókapacitás tekintetében is komoly előrelépés tapasztalható, hogy a Sea-Doo tulajdonosai kedvük szerint szinte mindent elvihessenek kedvenc vízi tevékenységeikre. Nőtt a nagy csomagtartó és a kesztyűtartó kapacitása, de a vízálló telefondoboz sem hiányzik. Már igénybe vehető az úttörő LinQattachment rendszer is, amely moduláris rögzítési megoldást kínál az olyan kiegészítőkhöz, mint a hűtőláda, a pecabot és ezer más apróság.
A 2020-as járművek legtöbbje már az új Rotax 1630 HO ACE motorral készül, amely bizonyos modelleknél több mint 20%-kal javítja a gyorsulást 0-ról 50 km/órás sebességre, 20%-kal fejlettebb az üzemanyaghatékonysága, emellett kevésbé szennyező, mint korábban. Szintén újdonság az intelligens fék- és hátrameneti rendszer (iBR), amely már a harmadik generációs fejlesztés: ez szinte tökéletes manőverezőképességet nyújt, akár szűk helyeken is, és olyan szintre csökkenti a megállási távolságot, amelyet korábban el sem lehetett képzelni.
Az elmélet után a gyakorlat persze egészen más egy ilyen bemutatón, különösen a kisebb vízijártassággal rendelkező újságírók számára. A menetpróbán megtett tíz kilométeres túra, a helyenként méteres hullámok és az 50-60 km/órás sebesség minden kényelmi és biztonsági felszereltsége ellenére alaposan próbára tette az aszfalton edződött kollégák tudását, de a teszt végén a zsurnaliszták egyértelműen arra szavaztak, hogy ezek a Sea-Doo-modellek új korszakot képviselnek majd a jetskizés világában.
DE MI IS AZ A SEA-DOO, ÉS MIT KELL TUDNI A BRP-RŐL?
A Sea-Doo a kanadai Bombardier Recreational Products (BRP) vállalat márkája, amely különböző hajókat és vízi járműveket gyárt. Valamennyi termék belső vízsugaras (angolul jet) meghajtású. Az összes Sea-Doo modellt jelenleg a BRP gyáraiban, Mexikóban készítik. A hajók Rotax motorjait a BRP-nél, az osztrák Gunskirchenben állítják elő – ez a vállalat egyébként jövőre már 100 éves múltra tekint vissza. A Sea-Doo világszinten közel 50%-os piaci részesedéssel rendelkezik a személyi használatú vízi járművek szegmensében.
A BRP nem csak a jet ski-eladásokban játszik meghatározó szerepet: a Ski-Doo és a Lynx motoros szánok, a Can-Am terepjárók, az Alumacraft, Manitou és Telwater csónakok, valamint az Evinrude és Rotax tengeri hajtóművek területén is igen jelentős szereplő. Ha gokartversenyekre látogatunk, akkor is nagyon valószínű, hogy Rotax-motorokat fogunk hallani a pályákon, de a cég motorkerékpárok és hobbicélú repülők, sárkányrepülők számára is állít elő hajtóműveket. A termékcsaládokat külön alkatrészekkel, kiegészítőkkel és ruházattal bővítik, hogy a vásárlók élményét minél tökéletesebbé tegyék. A BRP összesen 120 országban évi 5,2 milliárd dolláros forgalmával és több mint 12 500 munkatársa révén komoly gazdasági szereplő.
A cég több komoly autóversenyzőt szerződtetett termékei népszerűsítésére: a háromkerekű Spydert sokáig Danica Patrickkel kötötte össze a rajongótábor, a Sea-Doo jet skiket pedig rendszeresen Lewis Hamilton teszteli. Idehaza a BRP termékeinek hazai forgalmazója, a Jetpower Kft. Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőt foglalkoztatja, mint márkanagykövet.