Balázstól már megszokhattuk az erős nyers tempót és kiegyensúlyozott teljesítményt, most sem volt ez máshogy. A tehetséges pilótában ezúttal maradt némi hiányérzet, de egy győzelmet sosem kell megmagyarázni:
„Csehországban, a CEZ zárófutamán mérettük meg magunkat, ahol a váltótársam ezúttal is a csapattulajdonos Václav Janík volt. Csütörtökön gurultunk először pályára, ekkor bemelegítésként egy szabadedzést teljesítettünk. Az aszfaltcsík valamiért nagyon rossz állapotban volt, ezért kezdetben nagyon sokat szenvedtünk a megfelelő beállítások megtalálásával, ám végül az időmérőre sikerült egy igazán jó setupot összehoznunk. Gyorsak voltunk, nagyon jól ment az autó, ám én sajnos vétettem egy apró hibát a gyorskörömön, így sajnos csak a harmadik pozíciót foglalhattuk el a rajtrácson.
Ezt sajnálom, mert bár a harmadik hely egy kiváló eredmény, tudat alatt végig bosszantott, hogy az erősebb autóval rendelkező riválisok elé is kvalifikálhattunk volna. Plusz izgalomfaktort hozott a képletbe, hogy végig száraz körülmények között készültünk, de a verseny napjára leszakadt az ég. Azt tudni kell, hogy a csapat összesen tíz kilométert tett meg vizes körülmények között, jómagam pedig még egyszer sem vezettem ezt az autót esőben…
Az élmezőnyből indulva, versenytempóban kellett ezeket a hiányosságokat pótolni, és úgy hiszem, ez nem is sikerült rosszul. A rajtnál szokás szerint elmentek mellettünk az erősebb GT autók, amelyek a beépített ABS és kipörgésgátló miatt egyébként is nagyon éltek a vizes aszfalton. Mi ezek hiányában sokkal óvatosabbak voltunk, az első köreim még a tapogatózásról szóltak, majd fokozatosan sikerült felvennem az élmezőny tempóját. Ekkor azonban beküldték a safety cart - ráadásul rossz helyre -, ami nem igazán jött jól nekünk, hiszen a nyilvánvaló időveszteség mellett kizökkentett a ritmusból, és még a mezőnyt is összerázta.
Az újraindítás után remekül kaptam el a fonalat, folyamatosan gyorsultam, és a GT3-as autókat megelőzgetve hamar felértünk az abszolút mezőny elejébe. A megfelelő előny kiépítése után megejtettük a kiállásunkat és a pilótacserét, ami véleményem szerint nagyon jól sikerült - szemben a legfőbb a vetélytársunkkal, akik rengeteg időt elvesztegettek. Így némi szerencsével, de már a boxutcában megelőztük őket, Václav pedig folytatta azt, amit én elkezdtem, így konzekvens, a riválisunknál gyorsabb tempóban, egyre nagyobb előnyt kiépítve a kategória első helyén hozta haza az autót.” - nyilatkozta Volentér Balázs, aki a hosszú nyári szünet után ismét komoly teljesítménnyel vétette észre magát.
A szurkolók hamarosan újból találkozhatnak majd Balázzsal, aki egészen biztosan jelen lesz az MNASZ O.B október 10-13 között Hungaroringen rendezendő záró fordulóján, ám azt még egyelőre nem tudni, hogy milyen szerepkörben.