Olyan volt egyébként ez az egész hétvége, mintha valami retro film forgatásába csöppent volna az ember, vagy hirtelen beült volna egy időgépbe. A hatvanas évek hangulata elevenedett meg mind ruhákban, mind zenében, mind autókban. Utóbbiból volt bőven, hiszen 780 klubautó regisztrált az idei Hungaroring Classicra féltve dédelgetett veterán járművével. A vasárnapot a versenyeken kívül további kiegészítő programok színesítették, ilyen volt a hetvenes, nyolcvanas évek hangulatát és öltözékét idéző divatbemutató és rockabilly show, vagy éppen az autós szépségverseny, amelynek győzteseit a zsűri és a közönség szavazatai alapján díjazták hét autós és öt motoros kategóriában. A Best of Show kategóriában egy Mercedes Benz 190 Evo I diadalmaskodott, amellyel mindössze 900 kilométert tettek meg. Teljesen karcmentes, gyönyörű, s mindössze egyet gyártottak belőle a világon automata váltóval – ezt.
És hogy mi történt közben a versenypályán?
Hat futamot rendeztek meg, előzéseket, megpördüléseket, látványos akciókat egyaránt láthatott a közönség.
Nézzük a részleteket!
A reggeli nyitófutamon a Heritage Touring Cup versenyzői és autói mérték össze gyorsaságukat. Ez a sorozat a túraautó Európa-bajnokság dicsőséges korszakát, a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas éveket idézte. A győzelmet Michael Erlich szerezte meg egy BMW 3.0 CSL volánja mögött.
A Group C Racing sorozat pilótái ezen a hétvégén két futamot is teljesítettek, a vasárnapi másodikon szoros csatában Pierre-Alain France, Erwin France páros hajszállal bizonyult jobbnak a szombati győztes Mike Wrigley-nél.
A Classic Endurance Racing 2 kategória viadala már sokkal egyértelműbben alakult, Maxime Guinat az 1976-os LOLA T 286-tal csaknem egyperces előnnyel diadalmaskodott. Azért a nézők így sem unatkoztak az egyórás verseny alatt, a főleg a hetvenes évekből származó autók, Porschék, BMW-k megidézték a világ autósportjának hőskorát.
A Classic Endurance Racing 1 kategória viadalát Claudio Roddaro magabiztosan nyerte meg egy 1969-es Porsche 917-tel, amely a mezőny egyik legkülönlegesebb versenygépe – annak idején a gyár ezzel a típussal aratta első abszolút győzelmét a Le Mans-i 24 órás viadalon (1970-ben és 1971-ben).
A The Greatest’s Trophy, ahogy a neve is mutatja, a legkülönlegesebb, legnagyszerűbb autók sorozata, amelyben az 1966 előtti sport- és GT-autók versenyeznek. A Vögele-család most is aratott, ám ezúttal Carlo nyerte a viadalt, míg a szombati győztes Yves végzett a második helyen – este a vacsoraasztalnál mindketten gyönyörű serlegből ihatják a pezsgőt.
A kétliteresek másfélórás versenye volt a nap fénypontja, hiszen itt csupa egyforma autó feszül egymásnak, Porsche 911-esek, amelyek mind megfelelnek a FIA 1966 előtti előírásainak, vagyis itt a versenyzői képességek, a pilóták ügyessége és rafinériája dönt. Sőt, nem is egy versenyzőé, hiszen egy autót ketten vezetnek egymást váltva. Ma a legjobbak Andrew Smith és Oliver Bryant voltak.
Összességében elmondhatjuk: a mezőny szerette a Hungaroringet, a nézők szerették, dédelgették a mezőnyt, úgyhogy jöhet a folytatás!