A gyári csapattal a tavalyi Rally Világbajnokságon (WRC), az idei Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) és az idei Dakaron is diadalt arató TOYOTA GAZOO Racing nagyobb figyelmet kíván szentelni az ügyfélmotorsportnak, hogy ezzel lehetővé tegye a világ motorsport-rajongói számára a versenyzést, és az ezen keresztül nyert tapasztalatokat felhasználva hozzájárulhasson a mind jobb autók fejlesztéséhez.
A GR Supra GT4 a TOYOTA GAZOO Racing legelső globális típusának, az idén bemutatott GR Supra kupénak az alapjaira épülő versenyautó, amelyet a Toyota Motorsport GmbH fejleszt és gyárt. A GT4 géposztály a kedvező költségek és az egyszerű csatlakozás miatt világszerte igen népszerű a privát csapatok körében. A GT4-es versenyautók a legkülönfélébb nemzetközi versenyeken vehetnek részt, a japán Super Taikyu szériától az európai GT4 szérián és a nürburgringi VLN Endurance bajnokságon át az USA-ban megrendezett Michelin Pilot Challenge bajnokságig. A GR Supra már jelenleg is versenyez az észak-amerikai NASCAR Xfinity szériában, 2020-tól pedig a japán Super GT GT500 géposztályában is rajthoz áll. A GR Supra GT4 érkezésével a rajongók a világ legkülönbözőbb versenypályáin találkozhatnak majd a GR Suprával.
A GR Supra GT4 fejlesztése során a TOYOTA GAZOO Racing három technikai partnerrel (Akrapovič, Pirelli és Ravenol) dolgozott együtt. Az Akrapovic a motorsport-specifikus kipufogórendszer kifejlesztésében működik közre, a Pirelli az abroncsfejlesztésben dolgozik együtt a vállalattal, míg a Ravenol a kenőanyagokat biztosítja. A GR Supra GT4 részletes adatait – a műszaki információkat, a vételárat, az értékesítési területet és a bevezetés pontos dátumát – az év vége előtt hozza nyilvánosságra a Toyota.
- Az ügyfélcsapatok (más néven privát csapatok) szériatípusok módosított kivitelét vásárolják meg a gyártótól, és azokkal neveznek be a versenyekre.
- A GT4 az SRO által szabályozott Grand Touring járművekre épülő, sorozatgyártású versenyautók géposztálya; besorolását tekintve közvetlenül a GT3 alatt helyezkedik el.
Toyota GR Supra GT4 előzetes műszaki adatok
Futómű |
|
Hosszúság |
4460 mm |
Szélesség |
1855 mm |
Magasság |
1250 mm |
Vázszerkezet |
Acél karosszéria nagyszilárdságú bukókerettel |
Első diffúzor |
Természetes rost kompozit |
Hátsó szárny |
Természetes rost kompozit |
Üzemanyagtartály |
Motorsport specifikációjú, gyorstankoló rendszerrel |
Vezetőülés |
FIA szabvány szerinti versenyülés |
Motor és erőátvitel |
|
Típus |
Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő |
Lökettérfogat |
2998 cm3 |
Erőátvitel |
Automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás |
Kenőanyagok |
Ravenol |
Kipufogórendszer |
Akrapovic |
Felfüggesztés, kormánymű és fékrendszer |
|
Első felfüggesztés |
MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés |
Multilink |
Kormánymű |
Elektromos, fogasléces |
Abroncsok |
Pirelli |
Keréktárcsák |
Ötlyukú, 11 x 18 colos |