Az eseményre október 31. és november 3. között kerül majd sor a szövetség tervei szerint, ami pedig érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a versenyzők nem saját magukat, hanem országukat képviselnék a versenyen, illetve versenyeken.
A rendezvény hat kategória képviselőinek kedvezne, a programok között ugyanis GT-versenyzés, túraautózás, F4, drift, gokart-szlalom, valamint úgynevezett „digitális motorsport” is lesz, az indulók ezekben a vállfajokban mérhetik össze tudásukat.
Arról nincsenek még egyelőre hírek, hogy a majdnem egy hetes eseményt konkrétan milyen pályán rendeznék meg, vagy éppen milyen szintű versenyzők állhatnának rajthoz, egyáltalán indulhatnak-e profi és/vagy gyári támogatott versenyzők. Az egyetlen biztos információ a fentebb már említett időponton kívül az, hogy az egészet Olaszország fővárosában, Rómában rendezik majd.
Az autósport világától alapvetően idegen a nemzetek közötti versengés, az FIA pedig gyakorlatilag semmilyen kapcsolatban nem volt az elmúlt évtizedekben ilyen jellegű bajnokságokkal. Voltak erre vonatkozó kísérletek, nem olyan rég például ott volt az A1 GP, valamint a Race of Championsön van úgynevezett nemzetek ligája-versenyszám is, immár 20 éve, 1999 óta.
A klasszikus olimpia programjában eddig soha, semmilyen autó- vagy motorsport nem szerepelt, ugyanis ott a szervezők szerint nincs helye gépalapú sportágaknak.