„Az elektromos mobilitás jelentősége egyre gyorsabban nő.” – nyilatkozta Peter Mertens, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ezt felismerve az Audi 2017-ben első német autógyártóként érkezett a Formula-E sorozatba gyári háttérrel. A motorsport fejlesztőlaboratóriumunkban folyamatosan gyűjtjük az elektromos mobilitással kapcsolatos ismereteket és az értékes- akár extrém körülmények között szerzett – tapasztalatokat. Az Audi e-tron Vision GranTurismo versenytaxival pedig kézzel fogható élménnyé varázsoljuk az elektromos mobilitást ügyfeleink és vendégeink számára. Tesszük mindezt a világ legnagyobb városaiban a Formula-E sorozat keretein belül.”
A négykarikás márka ügyfelei és vendégei az április 14-i versennyel kezdődően az Audi e-tron Vision Gran Turismo utasaként élvezhetik a Formula-E sorozat városi pályáin való száguldást. Az előgyártási központ munkatársai mindössze 11 hónap alatt fejlesztették ezt az egyedülálló autót, a mintát hozzá pedig a „Gran Turismo” Playstation játékban szereplő Audi e-tron Vision Gran Turismo szolgáltatta. A milliós darabszámban értékesített játék már régóta kultikus szerepet tölt be világszerte a Playstation rajongók körében. Az Audi közel 20 éve dolgozik együtt a Sony és a „Gran Turismo” játékot jegyző Polyphony Digital csapatával.
Az Audi formatervezői a népszerű játék 15. születésnapja alkalmából meghirdetett „Vision Gran Turismo” kihívásra alkották meg az Audi e-tron Vision Gran Turismo modellt. A versenyre számos autógyártó nevezett saját fejlesztésű virtuális versenyautóval. Ezek közül több modell el is készült eredeti méretben és be is mutatták őket a különböző kiállításokon. Az Audi e-tron Vision Gran Turismo azonban az első olyan tanulmányautó ebből a körből, amely működő járműként valódi versenypályákon is szerephez jut majd. „Erre különösen büszkék vagyunk” – emeli ki Marc Lichte, az Audi vezető formatervezője. „Annak ellenére, hogy egy virtuális jármű megalkotása sokkal nagyobb szabadságot ad nekünk illetve olyan részleteket is elbír, amelyek a valóságban nehezen kivitelezhetőek, nem szerettünk volna egy teljesen elképzelt koncepcióautót alkotni. A célunk végig egy tökéletesen működőképes autó létrehozása volt. Az Audi e-tron Vision Gran Turismo nagyszerűen mutatja, hogy az elektromos mobilitás az Audinál egy érzelmekkel igen átitatott terület. Ez az autó új formanyelvünk számos elemét felvonultatja, mint például a karosszéria színére fényezett fordított, zárt Singleframe hűtőrács, amely az új e-tron modelljeink tipikus ismertetőjegye lesz.”
Az Audi tudatosan alkalmazta a legendás Audi 90 quattro IMSA GTO formatervének elemeit és színeit. A népszerű versenyautó 1989-ben lenyűgözte az észak-amerikai IMSA-GTO versenysorozat nézőit olyan pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Hurley Haywood és Scott Goodyear. A könnyűszerkezetes építésmód és a quattro hajtás különleges párosához egy erőteljes öthengeres turbómotort illesztettek a tervezők, amely abban az időben messze megelőzte a korát.
Az Audi e-tron Vision Gran Turismo szintén állandó összkerékhajtással készül, itt azonban egy tisztán elektromos, változtatható erőelosztású e-tron quattro összekerékhajtás áll a vezető rendelkezésére. Az egyenként 200 kW teljesítményre képes három elektromos motor szinte repíti az autót. Kettő közülük a hátsó tengelyt hajtja, egy elektromotor pedig az első tengelynél található, működésükhöz pedig a jövőbeli Audi e-tron egyedi alkatrészeit alkalmazták. A rendszer összteljesítménye 600 kW (815 lóerő). Az elektromos modell saját tömege 1 450 kg, egy lóerőre pedig 1,78 kg súly jut, ideális, 50-50 százalékos tömegeloszlás mellett. Az Audi e-tron Vision Gran Turismo álló helyzetből kevesebb, mint 2,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre.
A futurisztikus versenytaxi minden európai Formula-E versenyen szerepel majd és számos más rendezvényen is találkozhat vele a közönség. A kormánya mögött pedig a korábbi DTM pilóta, a svájci Rahel Frey vagy a Le Mans-i bajnok olasz Dindo Capello foglal majd helyet.