Augusztus végén rendezik a 46. suzukai 1000 kilométeres futamot, mely ebben a formában az utolsó kiadása lesz a klasszikus versenynek: jövőre már egy 10 órás endurance-futam lép a helyére, melynek keretei közt a japán GT-szabványnak megfelelő autók és GT3-asok csaphatnak össze egymással – az európai partner a Blancpain lesz, s a futam ezzel együtt kiszáll a Super GT-sorozatból.
Az viszont most már biztos, hogy legalább egy igazán illusztris vendége is lesz az utolsó futamnak, hiszen Jenson Button azt követően, hogy monacói F1-es beugrása során jelezte, hogy tesztelni fog egy Honda NSX-GT-t (s ebből már megsejthettünk valamit), most meg is erősítette, hogy valóban indulni fog a futamon, ahol Kazuki Nakajima öccsével, Daisukével, valamint az IndyCarból ismert Hideki Mutoh-val osztozik majd egy autón.
„Azt követően kezdett érdekelni a Super GT, hogy tavaly decemberben egy hondás rendezvényen kipróbáltam az NSX Concept-GT-t” – nyilatkozta Button, aki régi hondás kötődésének és volt feleségének köszönhetően roppant népszerű a felkelő nap országában. „Egyeztettem a Hondával, akik megadták nekem ezt a lehetőséget. A győzelemért fogok hajtani, F1-es pilótaként és a Team Mugen tagjaként is. Alig várom, hogy ismét a japán rajongók előtt versenyezhessek!”
A Super GT mezőnyében egyébként több ismerős nevet találhatunk: Heikki Kovalainen tavaly bajnok lett a Lexusszal, rajta kívül például James Rossiter, Kazuki Nakajima, Nick Cassidy, Bertrand Baguette, Björn Wirdheim, Yuji Ide és Jann Mardenborough is teljes szezont fut a szériában, míg a suzukai „beugrók” között Kamui Kobayashi is ott lesz.