Ez év márciusában jelentették be, hogy 2017-től vadonatúj versenysorozat indul Electric GT-néven, melyben, ahogyan a neve is mutatja, elektromos meghajtású szériaautók fognak összecsapni egymással. A sorozat az alternatív energiaforrással működő gépek terén úttörőnek számító Tesla Motorst nyerte meg a bajnokság hivatalos beszállítójának - a palo altóiak a Tesla Model S P85+-szal szállnak be a sorozatba, egyelőre egyedüli gyártóként.
Az elmúlt fél évben már gőzerővel zajlott a munka a sorozatban és a modellel, hétfőn pedig Heinz-Harald Frentzen korábbi F1-es pilóta kapott lehetőséget arra, hogy kipróbálja az autót a Paul Ricard-on. Az Autosport szerint a német versenyző az utolsó pillanatban ülhetett be az autóba, nem sokkal azután, hogy megtudta, hogy a sorozat a Pirelli abroncsait szeretné tesztelni Le Castellet-ben. A magát elektromos autók iránt elkötelezettnek nevező Frentzen nagyon élvezte a gyakorlást, hozzátéve, hogy a sorozat „a megfelelő irányba halad”.
A 60 körös gyakorlást a széria vezérigazgatója, Mark Gemmel sikeresnek nevezte, Frentzen visszajelzéseit pedig értékesnek tartja. „Nagyon örültünk, hogy Heinz-Harald eljött a pályára. Amellett, hogy nagyon tehetséges pilóta, rajong a Teslákért, maga is birtokol kettőt, ami nagyszerű. Még a teszt előtt sikerült beszélnünk vele a bajnokságról, egyébként remek visszajelzéseket adott” - tette hozzá Gemmel.
Az Electric GT-bajnokság tíz, két fős csapatot tervez első szezonjára, a versenyhétvégék menete pedig a következő lesz: egy 20 perces szabadedzést egy félórás időmérő edzés követ, majd két 60 kilométeres verseny, az egyik nappal, a másik pedig szürkületben. Noha még nem született meg a 2017-es versenynaptár, sajtóhírek szerint Barcelona, Donington, Mugello és Estoril is a lehetséges helyszínek között szerepel.