Julien Briché indulhatott az élről az első monzai futamon, az összetettet vezető Stian Paulsen a negyedik pozícióból várhatta a lámpák kialvását. Tassi Attila a tizenkilencedik, Bús Edina a huszonharmadik helyet foglalta el a rajtrácson. A korábbi esőzések után a verseny elején már kirajzolódott a száraz ideális ív a pályán.
Briché jól kapta el az indulás pillanatát, a mezőny hátsó részében többen átvágták az első sikánt és néhányan meg is pördültek. A magyarok jól jöttek ki a csetepatéból, Tassi a tizenharmadik, Bús a tizenötödik volt. Brichét Thibaut Mourgues támadta a vezetésért, de mögöttük is óriási csata zajlott a harmadik helyért.
Paulsen a Parabolicában összeakadt Mario Dablanderrel, mindketten több pozíciót vesztettek. Mourgues a negyedik körben megelőzte Brichét, Bús pedig elvétette az első kanyarkombinációt. Tassi Attila remekül zárkózott fel, a verseny felénél a tizenegyedik helyen állt. Briché nem szakadt le a vezető Mourgues-től.
Tassi David Cebriant támadta a tizedik helyért, de rosszul jött ki a küzdelemből, amikor ketten felértek rájuk és vesztett két pozíciót. A magyar pilóta nehézségeit jól mutatta, hogy a jobb első lámpája ki volt törve. Briché az utolsó körben megpróbálta visszaelőzni Mourgues-t, de a Mourgues megőrizte a vezetést és learatta élete első győzelmét a SEAT León Eurocupban.
Tassi Attila hatalmasat küzdött a hajrában és végül sikerült megszereznie a tizedik pozíciót. Bús Edina tizenötödik lett. A bajnokságban Stian Paulsen előnye négy pontra csökkent Pol Rosell-lel szemben.
A verseny végeredménye: