Az Infiniti Red Bull Racing szokásos hungaroringi bemutatójára a csapat ezúttal Antonio Felix da Costát kérte fel – a portugálnak nem volt versenye a hétvégén, de ezt ő bánta a legkevésbé, hiszen ismét alkalma nyílt vezetni a Milton Keynes-iek 2012-es világbajnok RB8-asát. A portugál pilótával a Red Bull kamionjában beszélgettünk, ahol készségesen válaszolt a Formula.hu kérdéseire.
Kétszer nyertél itt a GP3-ban egy hétvégén, aztán a WSR-ben is, tavaly pedig itt szerezted első pontjaidat a DTM-ben – ennyire szereted Magyarországot?
Elég különleges ez a hely számomra a győzelmeim miatt - itt nyertem a WSR-ben először karrierem során. A pálya nagyszerű és nagyon technikás, nagy leszorítóerővel kell futni, a kanyarok egymásba fűzve követik egymást – úgy gondolom, mindenki szeret idejönni. Mindig nagyon jól teljesítettem itt, és remélem, hogy a nézőket boldoggá tudom tenni ezzel a lenyűgöző géppel, az RB8-cal.
A sikereid miatt választott a Red Bull erre a bemutatóra?
(Nevet) Nem hinném, csak egy kicsit trükkös, mikor melyik versenyző elérhető számukra. Szerencsére nekem minden összejött ezen a hétvégén, hogy itt tudjak lenni.
A DTM idei szezonjában két versenyző nem tudott pontot szerezni úgy, hogy minden versenyt befejezett, és te vagy az egyik közülük. Szerinted mi lehet ennek az oka?
Nem csak én, más versenyzők is szenvednek, és sajnos a BMW sem teljesít túl jól ebben a pillanatban. Kicsit balszerencsések is voltunk, például Hockenheimben, ahol a második legjobb BMW-sként kvalifikáltam, de az első versenyen Molina kipörgetett, a másodikon pedig rossz stratégiát választottunk. Bízom benne, hogy fejlődni tudunk, és mind a 8 versenyzőnk közelebb fog kerülni az élbolyhoz.
Mennyi időbe telt, amíg hozzászoktál a DTM-autókhoz?
Sokféle aspektusa van, ami eltér az általam előtte vezetett együléses autóktól, de nagyon jó csapatba kerültem, nagyszerű mérnökökkel, így könnyebb volt beleszoknom.
Milyen jövő vár rád a DTM-ben?
Nagyon boldog vagyok a BMW-vel, remélem, hogy sokáig fogok majd velük versenyezni.
Korábban említetted, hogy a DTM-naptárból a Nürburgringet szereted a legjobban, de van-e kedvenced más pályák közül is?
Budapest természetesen köztük van, aztán Silverstone és Spa, ahol nagyon jó érzés vezetni. 2013-ban ott voltam a fiatal pilóták F1-es tesztjén Silverstone-ban, nagyszerű párosítás volt a gyors pálya és a nagyszerű autó.
A Német Túraautó Bajnokság mellett a Formula-E-ben is versenyzel, az Amlin Agurinál – hogyan értékelnéd a saját teljesítményedet, a csapatodét, és a széria első évét?
Ez a sorozat felülmúlta a várakozásokat, hiszen nagyszerű versenyzők izgalmas versenyeket futnak. Szerencsés vagyok, hiszen az elejétől a részese lehetettem, és egyike vagyok azon hét versenyzőnek, akiknek sikerült futamot nyernie. A csapatunk még most teszi meg első lépéseit, és nagyon nehéz olyan gárdákkal birokra kelni, mint az e.DAMS, a Virgin vagy a Mahindra. Ők már régóta benne vannak a „szakmában”, mi pedig mindent az alapoktól építettünk fel. Igaz, a hibáink sokba kerültek, de ami a pontszerzést illeti, kiegyensúlyozottnak bizonyultunk. Ez kétszer nem sikerült, egyszer leesett az egyik kerék az autómról, másik alkalommal pedig áthajtásos büntetést kaptam. Talán az lenne a nagyobb siker titka, ha jobban tudnánk teljesíteni az időmérőkön.
Milyen érzés volt megnyerni a Buenos Aires-i futamot?
Nagyon emlékezetes, és már a verseny elejétől kezdve éreztem, hogy jó nap vár rám, hiszen remekül éreztem magam az autóban és a hatodik helyre kvalifikáltam. Mindig is jól gazdálkodtunk az energiánkkal, aztán előttem ketten is óriási hibát követtek el, az egyikük nekiment a falnak, a másikuk büntetést kapott, mi pedig jó helyen voltunk, hogy lecsapjunk a lehetőségre.
A Formula-E ben többnyire új, és utcai pályákon versenyeztek, mennyire kedveled ezeket a helyszíneket?
Szerintem nagyon jó olyan helyekre látogatni, amelyeket senki sem ismer, és mindenki számára új. Persze az elején ott vannak a kérdőjelek, és az aszfalt tele van bukkanókkal, de ez nem nagy probléma, én nagyon élvezem.
Mennyi esély van arra, hogy akár Lisszabon utcáira is ellátogasson a sorozat?
Portugáliában sokan érdeklődnek a Formula-E iránt, de nem vagyok abban a helyzetben, hogy ezzel foglalkozzak. Nekem annyi a dolgom, hogy amikor a csapat hív, menjek, és meg kell feledkezni minden másról.
A következő szezonra maradsz az Amlin Agurinál?
Nem tudom még, noha beszélünk a folytatásról, de más csapatokkal is tárgyalunk.
Néhány éve nyertél Makaóban, aztán ott van a többi győzelmed is más sorozatokban. Melyik a legemlékezetesebb diadalod?
Az összes GP3-as és WSR-elsőségem emlékezetes, Barcelonában dupla győzelmet arattam, aztán Monzában is tudtam nyerni, de a legemlékezetesebb természetesen Makaó. Ez a világ egyik legkülönlegesebb versenye, vezettem minden kört a kvalifikációs és a főversenyen is.
Miután a BMW-hez igazoltál tavaly, azt mondtad, nem sajnálod az F1-es lehetőség elmulasztását. Mi a helyzet most?
A Forma-1 nagyon kemény és exkluzív hely, de ha engem kérdezel, azt kell, mondjam, hogy elég jó vagyok ahhoz, hogy a Forma-1-ben versenyezzek. Esélyek jönnek-mennek, jó helyen kell lenni jó időben, de így is szerencsésnek érzem magam. Azt csinálom, amit szeretnék, nagyszerű csapatok tagja vagyok a Red Bull és a BMW révén, így nem panaszkodom.
Milyen feladataid vannak a Red Bullnál?
Megvan a magam házi feladata a csapatnál, Sebastien Buemivel együtt vagyunk teszt- és tartalékpilóták, és nagyon sokat vagyunk a szimulátorban. Ez sem könnyű, de az a dolgunk, hogy fejleszteni próbáljuk az autót.
Hogyan készülsz fel az előtted álló versenyekre?
Sajnos nem tudok ott lenni Londonban, a Formula-E szezonzáróján, mert ugyanakkor versenyünk lesz a DTM-ben. Jövő héten tesztelni fogunk, hogy megfelelően felkészüljünk a Norisringre, ahol remélem, pontokat tudunk majd szerezni.
Hogy képzeled el magad 10 év múlva?
DTM-bajnokként, és még mindig úgy, hogy apait-anyait beleadok majd.