Feloldották a GT-autók szereplésére vonatkozó ideiglenes tiltást a Nordschleifén, melyet azt követően léptettek érvénybe, hogy tíz nappal ezelőtt egy szurkoló életét vesztette, amikor Jann Mardenborough Nissanja kirepült a pályáról. A német szövetség elnöke, az egykori F1-es pilóta Hans-Joachim Stuck jelentette be, hogy a GT-k ismét birtokba vehetik a Zöld Poklot, így megrendezhetik a májusi 24 órás versenyt is, melynek egyik betétfutama a WTCC történetének első nürburgringi versenye lesz.
Stuck elmondta, hogy a hasonló incidenseket két lépcsőben bevezetett intézkedésekkel kívánják megelőzni: az idei szezont követően komoly változások jöhetnek, egyes helyeken a pálya is átalakulhat, addig viszont a szabályok módosításával akarják megakadályozni, hogy megismétlődhessen a márciusi végi borzalmas eset.
Egyes változtatásokat azonnal hatállyal bevezetnek, így többek közt öt százalékkal csökkentik az összes csúcskategóriás autó motorerejét. Ennél jóval nagyobb kétségek fogadták azt a bejelentést, miszerint 200, illetve 250 kilométeres sebességkorlátozást vezetnek be a pálya kritikus részein, így a Schwedenkreuznél és az Antoniusbuchénál, valamint a Flugplatznál, ahol Mardenborough autója a levegőbe emelkedett.
Ezt a korlátozást a GPS segítségével fogják betartani, s igen súlyos büntetéseket helyeztek kilátásba arra az esetre, ha valaki túllépi a megengedett sebességet. Továbbá az említett helyeknél, valamint a Metzgesfeldnél és a Pflanzgartennél egyes területeket elzárnak a közönség elől, amíg végbe nem megy a nézők biztonságát szolgáló átépítés.