Átverekedték magukat megannyi akadályon, többek között a világ egyik legszárazabb helyén, az Atacama-sivatagon, a sokak kiesését hozó maratoni napokon, aztán egy benzinkút elbánt velük. Sebestyénék ugyanis a 10. szelektív rajtja előtt tankoltak, s az első vizsgálatok szerint szennyezett, benzinnel kevert gázolaj került a T2-es Toyotába. Ugyanúgy egyébként, ahogy a szervizautóba, amely szintén tönkrement.
A versenygép a szakasz elején, a szervizjármű az országúton, szinte ugyanannyi kilométert megtéve, nagyjából azonos időben állt meg. Ám Sebestyénéket nem olyan fából faragták, akik egykönnyen feladják. A Toyota beindítása után folytatták az utat a tábor felé, s emberfeletti küzdelem árán, alig 40-50 kilométer/órás átlagsebességgel a 371 km-es szelektív több, mint feléig el is jutottak, de ott már annyira tarthatatlan vált a helyzet, hogy kénytelenek voltak lejönni a szakaszról.
A kocsi motorját a nem megfelelő minőségű üzemanyag tönkretette, s mivel a Dakaron szinte mindent lehet cserélni, csak blokkot nem, így a magyar-mongol egység nem folytathatja a versenyt. Pedig, már csak három nap volt hátra a célig.
Sebestyén (Bognár József navigátorral) már negyedszer vett részt a dél-amerikai futamon, 2012-ben nem ért célba, de sandlanderes színekben 2013-ban és 2014-ben is teljesítette a távot. Idén is fantasztikusan szerepelt, heroikus munkával egyre feljebb kapaszkodott, a T2-es, azaz a szériaautós kategóriában már negyedik(!) volt, úgy tűnt, szép eredménnyel zárhatja a 2015-ös viadalt is. Ám a rossz minőségű üzemanyagot kínáló argentin benzinkút tönkretette a munkájukat?
„Ez katasztrófa! – így jellemezte a történteket az UNIQA Sandlander Team pilótája, akit hajnalban vontattak be a saltai célba. – Rossz minőségű üzemanyag kerülhetett az autóba, csak ezt tudom elképzelni, mert egyébként eddig minden normálisan működött. A motorunk egyik pillanatról a másikra leállt és nem akart újra indulni. Néhány órával később végül mégis folytathattuk, de a szennyezett gázolaj miatti befecskendezési probléma eredményeként a motor felrobbant. A V8-as blokk oldalán öklömnyi lyuk tátong, elfolyt az összes motorolaj, így fel kellett adnunk a Dakart. Pedig, végre elértünk Argentínának ezen részéhez, a sokkal nehezebbnek számító terepviszonyokat leküzdöttük az elmúlt másfél hétben, aztán tessék, három nappal a vége előtt így jártunk. Csalódott vagyok, nem tudom még, hogyan dolgozzuk fel a történteket. A táborba érve is egyfolytában azt számolgattuk, hogyan maradhatnánk versenyben, sajnos azonban a szabályzat tiltja a motorcserét, egyéb úton pedig nem orvosolható a probléma" - nyilatkozta érthető módon roppant letörten Sebestyén.
A Sandlander mongol triója, Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger és Batbold Surendorj megpróbált segíteni a pórul járt társon, de amikor látszódott, hogy komoly, valószínűleg megjavíthatatlan a gond, csapatutasításra folytatta útját. A szelektívet a 66. pozícióban teljesítette, az összetettben pedig a 62. helyen áll.