DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
Egyéb

Sebestyén: Félidei nagyvizit

A szigorú kontroll napja volt a hétfő a Dakaron: az UNIQA Sandlander Team szerelői alaposan górcső alá vették a két versenyautót, amelyek stabilan teljesítették a viadal első hetének próbáit.

Egy napi szerviz legalább 5 órát vesz igénybe egy átlagos versenynapon, a pihenőnap azonban rendhagyó, és csak nevében van pihenő, valójában inkább nagyüzem, hiszen a teljes napot - sőt az előző estét is - az autóknak szentelik a szerelők. 

A versenyautók jók, összességében tudják, amire tervezték őket és szerencsére eddig különösebb gond nem volt velük - állapították meg a magyar csapat szakértői. A biztonságos folytatás érdekében azonban vannak dolgok, amelyeket "illik" kicserélni. Ilyenek például a fékbetétek, az olajak - egyebek mellett az osztóműben, a váltóban, vagy éppen a motorolaj -, sőt, mindkét autó új kuplungszettel vághat neki a hátralévő 3336 kilométernek. 

A munka része volt a futómű állapotának vizsgálata, a lengéscsillapítók cseréje, javítása, és hát a karosszérián is keletkeztek repedések a küzdelmes verseny során, így azokat is helyre kellett hozni. 



Sebestyén Sándorék autója új kormányművet kapott, és az olajszivattyút is cserélni kellett, bár utóbbi már szinte hagyományos program félidőben. Érdekesség, hogy a mongol versenyautó hátsó differenciálművéből szivárgó olaj cseréjéhez a szervező A.S.O. hozzájárulása volt szükséges, így egy technikai vezető végig szemmel kísérte a folyamatot. 

A széria autók egyébként kifejezetten jól állnak kategóriájukban: a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikhan trió a hatodik, míg a Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambatsogt, Batbold Surendorj egység ötödik.  

Kedden Iquiqueből Calamába megy tovább a mezőny, az autósokra 539 kilométer vár, amelynek tetemes része, 451 kilométer a mért szakasz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: