Egy napi szerviz legalább 5 órát vesz igénybe egy átlagos versenynapon, a pihenőnap azonban rendhagyó, és csak nevében van pihenő, valójában inkább nagyüzem, hiszen a teljes napot - sőt az előző estét is - az autóknak szentelik a szerelők.
A versenyautók jók, összességében tudják, amire tervezték őket és szerencsére eddig különösebb gond nem volt velük - állapították meg a magyar csapat szakértői. A biztonságos folytatás érdekében azonban vannak dolgok, amelyeket "illik" kicserélni. Ilyenek például a fékbetétek, az olajak - egyebek mellett az osztóműben, a váltóban, vagy éppen a motorolaj -, sőt, mindkét autó új kuplungszettel vághat neki a hátralévő 3336 kilométernek.
A munka része volt a futómű állapotának vizsgálata, a lengéscsillapítók cseréje, javítása, és hát a karosszérián is keletkeztek repedések a küzdelmes verseny során, így azokat is helyre kellett hozni.
Sebestyén Sándorék autója új kormányművet kapott, és az olajszivattyút is cserélni kellett, bár utóbbi már szinte hagyományos program félidőben. Érdekesség, hogy a mongol versenyautó hátsó differenciálművéből szivárgó olaj cseréjéhez a szervező A.S.O. hozzájárulása volt szükséges, így egy technikai vezető végig szemmel kísérte a folyamatot.
A széria autók egyébként kifejezetten jól állnak kategóriájukban: a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikhan trió a hatodik, míg a Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambatsogt, Batbold Surendorj egység ötödik.
Kedden Iquiqueből Calamába megy tovább a mezőny, az autósokra 539 kilométer vár, amelynek tetemes része, 451 kilométer a mért szakasz.