Az F1-es Toro Rossónál 2009 és 2011 között együtt versenyző, majd egyszerre kegyvesztetté váló pilóták ugyan az elektromos sorozatban már nem egyazon csapat tagjai, mai eredményükkel azonban tovább nyomatékosították, hogy a Formula-1 szigorú világán túl is van élet.
A két szabadedzést már az élen záró Buemi számára első ránézésre nem jött jól, hogy a legelső csoportba sorsolták az időmérőre, de végül elmondása szerint még segítették is a hőmérsékleti értékek, és bár két tizeddel elmaradt az edzésen futott legjobbjától, így is meggyőző előnnyel állt az első helyre, kezdetben még Sam Bird előtt.
A következő ötösből a tabellát is vezető Lucas di Grassi jelenthette volna a legnagyobb veszélyt a friss WEC-bajnokra, ám a brazil hamar kivonta magát a küzdelemből, amikor egy hibát követően falhoz csapta az Audi Sport ABT autóját. Szerencséjére ekkor már rendelkezett egy tisztességes mért idővel, ami a kvalifikáció végén az 5. helyet érte számára, így nincs miért bosszúsnak lennie, ha csapata meg tudja javítani autóját a versenyig.
Helyette a Virgin pilótája, Alguersuari kapott szárnyakat, aki már első próbálkozásra is veszélyesen közel került Buemihez, majd másodszorra már csak 27 ezreddel maradt el tőle, így bejött a második helyre saját csapattársa, Bird elé.
A harmadik csoportból is volt valaki, aki veszélyt tudott jelenteni az élmezőnyre, mégpedig Nick Heidfeld, aki kéttizedes lemaradással a harmadik helyre hozta be a Venturit.
És bár az utolsó ötösre is maradtak még nagyágyúk, végül különféle okokból egyiküknek sem sikerült megbolygatni az első öt helyezett sorrendjét. Ketten ráadásul különösen rosszul jártak: Jarno Trulli első gyorskörén a 4-es kanyar előtt elveszítette uralmát saját csapatának autója felett, és a falba csúszva jelentős károkat okozott a Trullin, az utolsó rajtsorban pedig Bruno Senna fog csatlakozni hozzá, aki amellett, hogy lekoccolta a falat, a két Andretti révén forgalomba került a hajrában, így nem tudott egyetlen igazán erős kört sem összerakni.
Az utolsó percekben az uruguayi futam meglepetésemberén, az ott pole-t szerző Jean-Eric Vergne-en volt a világ szeme, ám az Andretti ezúttal nem tűnt olyan erősnek, mint az előző versenyhétvégén, és talán ebből is fakadt, hogy a francia túlerőltette utolsó mért körét: az első és a második komoly féktávon is hibázott, végül pedig csak a bukótérben tudott megállni, így az előző ideje alapján a 6. pozíció lett az övé a hamarosan kezdődő futamra.
Buemit tehát már senki nem tudta megfogni, így az előző futam győztese várhatja az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle pedig Alguersuari személyében egy olyan versenyző rajtol, akivel néhány évvel ezelőtt a középmezőnyben már számos csatát megvívott.
A Buenos Aires ePrix ma magyar idő szerint 20 órakor kezdődik. Itt írtunk arról, hogy hogyan követhetőek élőben az események.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Sébastien Buemi | e.dams-Renault | 1:09.134 | |
2 | Jaime Alguersuari | Virgin Racing | 1:09.161 | +0.027 |
3 | Nick Heidfeld | Venturi | 1:09.367 | +0.233 |
4 | Sam Bird | Virgin Racing | 1:09.388 | +0.254 |
5 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT | 1:09.521 | +0.387 |
6 | Jean-Eric Vergne | Andretti | 1:09.527 | +0.393 |
7 | Nicolas Prost | e.dams-Renault | 1:09.636 | +0.502 |
8 | Antonio Felix da Costa | Amlin Aguri | 1:09.658 | +0.524 |
9 | Nelson Piquet | China Racing | 1:09.742 | +0.608 |
10 | Karun Chandhok | Mahindra Racing | 1:09.875 | +0.741 |
11 | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:10.165 | +1.031 |
12 | Daniel Abt | Audi Sport ABT | 1:10.329 | +1.195 |
13 | Oriol Servia | Dragon Racing | 1:10.588 | +1.454 |
14 | Marco Andretti | Andretti | 1:10.713 | +1.579 |
15 | Ho-Pin Tung | China Racing | 1:11.049 | +1.915 |
16 | Salvador Duran | Amlin Aguri | 1:11.331 | +2.197 |
17 | Michela Cerruti | Trulli | 1:11.785 | +2.651 |
18 | Jerome d'Ambrosio | Dragon Racing | 1:12.239 | +3.105 |
19 | Bruno Senna | Mahindra Racing | 1:13.209 | +4.075 |
20 | Jarno Trulli | Trulli |