A csapattagok természetes izgalommal, de felkészülten szálltak gépre Budapesten, hogy teljesítsék a világ leghosszabb és legnehezebb tereprali viadalát Dél-Amerikában.
„Készen állunk a kihívásra!” – jelentette ki Sebestyén Sándor, aki negyedszerre vág neki a Dakarnak. A pilóta tucatnyi hazai és nemzetközi versenyen indult idén, s a többi között ezüstöt szerzett a FIA Közép-Európa Zóna Kupa éves értékelésében.
„2013-ban, majd 2014-ben is sikerült célba érni, s már a célban megfogalmaztam, hogy újra ott akarok lenni januárban. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy szeretnénk a T2-es, vagyis a szériaautós kategóriában jó eredményt elérni. Az autónk vadonatúj és nagyon bízunk a márkában, a mi hozzáállásunkkal pedig szintén nem lehet gond” – értékelt a versenyző.
A 355-ös rajtszámot kapott VDJ 200-as Toyota Land Cruiserben Sebestyénnek Bognár József diktálja az itinert, s harmadikként a mongol Dambinbaljir Jargalsaikhan segíti az egységet.
A magyar csapat második autóját (#413) Szaller Zoltán kormányozza. „Noha versenyben megyünk, a feladatunk elsősorban az, hogy egyfajta hátvédként egyengessük a másik két sandlanderes egység útját. Természetesen a felkészülést mi is ugyanolyan komolyan vettük, mert például az Atacama-sivatag nem adja egykönnyen magát” – mondta a pilóta, akinek Farkas Nándor navigál és ugyancsak mongol „vendégük” lesz, Udiikhuu Byambatsogt személyében.
A harmadik Sandlander-színekben induló Toyotában (#431) magyar licensszel mongolok indulnak, sőt ez lesz az első autó a Dakaron, amelynek fedélzetén az ázsiai ország versenyzői ülnek. Az autó Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger, Batbold Surendorj összeállításban megy majd.
A 2015-ös Dakar Buenos Airesből rajtol január 4-én, a cél pedig – Chilén és Bolívián keresztül - szintén az argentin fővárosban lesz, január 17-én. Az autósokra 9111 kilométer vár, amelyből 4578 lesz a mért szakasz.
A Sandlander stratégiai partnere az UNIQA, off road kiegészítőinket az Outback Import biztosítja, kiemelt médiapartnerünk a Class FM és a 4x4 MAGAZIN.