Gerard de Rooy 2002-ben debütált a Dakar Ralin, és a mostani lesz összességében már a 11. indulása az időközben Dél-Amerikába költözött sivatagi száguldásnak. Versenyzés iránti szenvedélyét és tehetségét édesapjától örökölte, aki sikerekben gazdag kamionos Dakar-pályafutása előtt ralikrosszban is maradandót alkotott, hiszen többszörös holland bajnoknak és Eb-futamgyőztesnek mondhatta magát.
A kis Gerard tehát lényegében belenőtt a versenyzésbe, és miután apjának Hollandiában jól működő kamioncége van, így aztán az sem lehetett sokáig kérdés, hogy a versenyzés mely válfaját fogja választani a férfivá cseperedett ifjabbik de Rooy. 2002-ben első Dakar Raliját még apja mellett teljesítette másodpilótaként, de 2003-ban már ő is volán mögé ült, és egyből bizonyította: jutott neki is apja tehetségéből. Öt szakaszt nyert meg élete első, pilótaként teljesített Dakarján, igaz, az ifjonci hév és a tempó végül kicsit soknak bizonyult, így idő előtt kiesett a versenyből.
2004-ben kicsit érettebben állt már a dolgokhoz, és noha „csak” egy szakaszt nyert, de célba ért, méghozzá nem is akármilyen pozícióban: a 3. helyen. 2009-ben ezt a teljesítményét megismételte, és a közötte eltelt években is minden alkalommal legalább egy szakaszgyőzelmet fel tudott mutatni. Az igazi áttörést azonban a 2012-es verseny jelentette számára, ahol végre nemcsak a leggyorsabbak közé tartozott, de végig ő volt a legesleggyorsabb, és ezúttal a balszerencse is elkerülte, így semmi és senki nem tudta megakadályozni élete első és máig egyetlen abszolút Dakar-elsőségének megszerzésében.
2013-ban az akkor újonnan megépült, innovatív „hosszú orrú” Iveco Powerstar Torpedóval kísérelte meg a címvédést, és habár hat szakaszgyőzelmével kimagaslott a mezőnyből, de némi balszerencse és egy-egy defekt miatt végül a Kamaz-armada átgázolt rajta, és „csak” a 4. helyen zárta a versenyt. A legutóbbi Dakaron három szakaszt nyert, és végig harcban volt a végső elsőségért, mindössze három perccel kikapva a végelszámolásban a kamazos Andrej Karginovtól.
Az idei év eddig eltelt része kifejezetten mozgalmasan alakult számára, mind a magánéletben, mind a versenysport tekintetében. Megszületett negyedik gyermeke, őt magát vakbéllel műtötték, ami miatt élete első Baja500-as versenyét idő előtt abba kellett hagynia, utána viszont a Marokkó Rali megnyerésével jelezte, beváltak az új fejlesztések az Ivecón, és az idei Dakaron is a végső győzelemre esélyesek között kell számolni velük.
A többes szám indokolt, hiszen a kamionokban többen ülnek, Gerard társai ezen a versenyen a lengyel Darek Rodewald és az újonnan az MAN-től érkező belga Damen Jurgen lesz, velük próbál meg visszajutni a trónra.
„Újrakeverték a paklit” – utalt rá a dakar.com-nak nyilatkozó holland pilóta, hogy nehéz előre megjósolni az idei erőviszonyokat. „Fogalmam sincs, hol lesznek a Kamazok, és Loprais-n is rajta kell majd tartanunk a fél szemünket, aki az MAN erős támogatását élvezi. Ez egy kiváló hír a verseny izgalmai szempontjából. Izgalmakból otthon sincs hiány, hiszen mindannyiunk nagy örömére megszületett a negyedik gyerekünk, egy kisfiú. Úgyhogy nagyon örülünk, de most már elég lesz!” – tette hozzá nevetve Gerard de Rooy, akinek tehát gyerekből elég a négy, Dakar-győzelmekből viszont nagyon vágyik még arra a bizonyos másodikra.