DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Formula Renault 1.6 NEC – A kétfejű sas küzdelme Spában

A legendás Spa-Francorchamps-i versenypálya komoly kihívás elé állította az első formaautós évét teljesítő Habsburg Ferdinandot.

A kora őszi időpont ellenére szokatlanul meleg, napos  időjárás fogadta a Formula Renault 1.6 NEC 12 fős mezőnyét az Ardennek hegyei közt meghúzódó versenypályán.

IMG_4601



A hétvége a pénteki szabadedzésekkel vette kezdetét. Ferdinand, aki a versenyt megelőző hetekben még a brucki, illetve vranskói gokartpályákon rótta a köröket, egy hónappal a zolderi futam után ülhetett be ismét ArtCar-ja volánja mögé. 

Az időmérő edzésen mutatott konstans teljesítményének köszönhetően az első futamra a hetedik, míg a másodikra a második helyre kvalifikálta magát, (A második futam rajtsorrendje a versenyzők által futott második leggyorsabb köridők alapján dől el – a szerk.), így a Lechner Racing pilótája a szombat délutáni első futamnak a hetedik helyről vágott neki.

Ferdinand remekül kapta el a rajtot, és már az első kanyart követően  kerék-kerék elleni csatát vívott csapattársával, Max Defournyval a hatodik helyért. Végül a Les Combes kanyarkombináció előtt sikerült megelőznie a hazai pálya előnyét élvező belga pilótát, aki azonban néhány kanyarral később visszaszerezte pozícióját. A második körben Paul Sieljes kipörgését kihasználva Habsburg ismét a hatodik helyen autózott, szorosan Defourny mögött, majd két körrel később a Kemmel egyenesben ismét a belga elé került, Az osztrák már a negyedik helyen álló Janneau  Esmeijert támadta, akit a hatodik körben tudott megelőzni, majd elkezdett felzárkózni a harmadik helyen autózó csapattársára. Őt azonban már nem sikerült megcsípnie, így végül negyedikként intette le a kockás zászló.

Vasárnap már nem volt ilyen kegyes a belga időjárás a versenyzőkhöz. Köd és szemerkélő eső fogadta ugyanis a pályára érkezőket, így idén először esőgumikkal állt fel a rajtrácsra a Formula Renault 1.6 NEC mezőnye. Ferdinand úgy várta a rajtot a második kockából, hogy még életében nem versenyzett esőben formaautóval, de még csak tesztelni sem tudott ilyen körülmények között. Így bár a rajtot ismét jól kapta el  rendre alulmaradt a nála tapasztaltabb pilótákkal szemben, és a hetedik helyig csúszott vissza, azonban három-négy kört követően ráérzett arra, hogyan kell kezelni az autót a nedves pályán, és az ötödik helyig küzdötte magát előre.

„Nem vagyok elégedett a helyezésemmel, de úgy érzem, jelentős lépést tettem előre a tekintetben, hogy hogyan kell esőben vezetni. Rengeteget tanultam a hétvége folyamán” – nyilatkozta Ferdinand, aki csütörtökön már Zandvoortban rója a köröket, hogy a holland pályán zajló kollektív teszten felkészüljön a jövő hétvégén esedékes szezonzáró versenyhétvégére.

 

Azonban előtte még vár rá egy szezonzáró futam, méghozzá hazai pályán, Bruckban, ahol október második hétvégéjén dől el az osztrák gokartbajnoki cím, egyben a világbajnoki döntőre szóló belépő sorsa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: